Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 744
Senast: AtletShipping
·
T
Träning Hur ofta brukar ni rida barbacka på era pållar? :)
2 3
Svar
42
· Visningar
2 611
Senast: Possi_Katt
·
H
Träning jag var på en tävling för 1 år sen nu. det var en ridklubb som hade ca. 40 uppstallde hästar(ca.6privata) Först vart jag helt paff...
Svar
19
· Visningar
1 280
Senast: hape89
·
Träning Min ena ponny blir rädd när jag tar fram glans spray flaskan. Hon är en rätt säker ponny men blir rädd för det mesta hehe Någon som...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Ragge_
·
N
Träning tänkte jobba upp hästen i kondition igen. visst finns det inga genvägar, men man måste ju kunna träna effektivt på nått sätt. någon...
Svar
9
· Visningar
1 436
Senast: Kivina
·
P
Träning Får snart min häst. Jag har provridit honom två gånger. Eftersom jag inte känner honom så väl gick det väll lite si och så med att få...
Svar
7
· Visningar
1 067
Senast: Yrja
·
Träning Hejsan! Jag skulle behöva lite råd om hur jag ska få min unghingst att sluta ställa sig på bakbenen när vi är ute och promenerar...
Svar
11
· Visningar
2 556
Q
Träning Ska man träna korsgalopp med sin häst?? vad är det för bra med det i sånna fall?? Det var en kompis till mig som sa att korsgalopp...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: krizzte
·
B
Träning Min åring har helt plötsligt, för några dagar sen, blivit huvudskygg. Det har inte hänt nåt speciellt, hon har absolut aldrig blivit...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: aldente
·
P
Träning Varför buffar fölet med mulen (rätt irriterande) Hon är väldigt tillgiven och älskar att bli borstad och ompysslad men så fort man tar...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Alexandra_W
·
H
Träning Jag undrar vad ni skulle använda för övningar för att få hästen att tex trava / galoppera lugnt ?
Svar
19
· Visningar
1 392
Senast: Donna
·
Träning har en ny bliven 6-åring, som har kommit in i trotsåldern.. Har fått för mig att han inte alls ser mig som ledare. 1. I hagen vänder...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: qurrequrt
·
K
Träning mina hästar är fortfarande oroliga efter nyårssmällarna.. innan stod dom alltid o väntade för o komma in.nu får jag gå ut i hagen o...
Svar
3
· Visningar
606
Senast: diddl
·
M
Träning När jag red i ridhuset för ett par dagar sen. Red på långa tyglar och "styrde" med vikt,skänklar och så hade jag ett spö i varje hand...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Niken
·
D
Träning Jag får snart hem min nya häst och undrar hur jag på bästa sätt kan fixa det här med hagar och hagkompisar. Hur ska jag göra? ska...
Svar
12
· Visningar
1 064
Senast: norrland65
·
Träning Någon som kan ge mig en bra förklaring till varför vissa hästar (i detta fall min) slänger ut med tungan vid ridning? Han är kollad av...
Svar
17
· Visningar
3 634
Senast: LitenIsa
·
Träning Hej! Visst känns det konstigt att kalla dem tvååringar, min är exakt 1år och 8 månader nu. Och har nu en viloperiod från allt grejande...
Svar
11
· Visningar
1 020
Senast: gismo
·
A
Träning Vart hittar man bra sidor där det står lite mer hur man går till väga? Trick-training sidan gav ju olika tips på övningar men jag vill...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Egonson
·
A
Träning Vad ska man igentligen tänka när man är i en så kallad "ridsvaka" allt går jätte dåligt och man vill hälst inte rida ? :devil:
Svar
17
· Visningar
1 043
Senast: cassina
·
N
Träning Hur mycket brukar det kosta att vara medryttare? Vilkn kostnader som delas då?
Svar
13
· Visningar
869
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama