Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Jag har en jätte snäll häst som fungerar i de flesta situationer. Dock har vi ett stort, stort problem. När jag tex. hämtar honom från...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Mini_o_góffi
·
S
Träning Hur skulle ni sätta i gång en sprallig häst med enormt mycket extra energi...Har stått i ett par veckor och ska sättas i gång imorgon...
Svar
10
· Visningar
1 827
Senast: Fria
·
T
Träning har precis blivit medryttare, brukar man skriva kontrakt för de?? :confused:
Svar
4
· Visningar
2 008
Senast: Mirraya
·
B
Träning Jag har ridit ca 1 och en halv termin och det går sådär. Det är hemskt roligt, men i måndags bytte jag till en annan häst än den jag...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: LinnK
·
B
Träning Är det någon som vet vad EU-bestämmelserna är för ett stall? eller en länk där man kan läsa? Jag kan inte läsa "PDF" dokument så om det...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Katina
·
C
Träning Nu på julafton ringer pappa å meddelar att hästarna rymt IGEN å att de inte hittar dom. Det är för det mesta min ena unghäst som...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 700
Senast: chrysler
·
K
Träning Våran ponny är snäll att lasta och stod snällt hela den långa vägen hem då vi hämtade honom. När vi skulle till ridhuset däremot, så...
2
Svar
24
· Visningar
3 149
L
Träning Jag har väldigt svårt att sitta i sadeln när jag travar.. jag vet att man ska slappna av.. Men hur ska jag kunna sitta rak i rygg och...
Svar
8
· Visningar
1 076
Senast: fossig
·
Träning var hittar jag ett fodervärdskontrakt? nu är det så att hästen jagvarit medryttare på ska bli min foderhäst och jag ska byta stall på...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: nikodemus
·
R
Träning Har fuderat på att ev. köpa en till shettis, då en åring som jag är lite sugen på. Men, frågan är om jag ska ha ponnyn på lösdrift...
2
Svar
21
· Visningar
1 608
Senast: shetland
·
B
Träning Någon som vet något om de sju lekarna??
Svar
6
· Visningar
1 163
·
S
Träning Jag har en unghäst som jag inte blir riktigt klok på. Har hanterat hästar i drygt 20 år, men står nu helt handfallen inför den här...
Svar
3
· Visningar
853
·
Träning Min unghäst, som är ganska nervig, har en ovana att vid minsta "fara" när vi är ute och rider, tvärvända och skena iväg. Minsta "fara"...
Svar
5
· Visningar
1 837
Senast: 2 isisar
·
P
Träning Heej.. Ja undrar en sak , Ja har en D-ponny som är väldigt lat å seg.. ja undrar varför hon är d ? Ja har tänkt köpa en annan häst för...
Svar
19
· Visningar
2 157
Senast: Tofflan
·
P
Träning Under alla år jag har ridit så har jag alltid fått lära mig att sitta ned mellan hindrena vid hoppning - bortsett från nybörjartiden då...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: kopparberg
·
Träning Kollade på Animal Planet igår, där var ett program där Kelly Marks (heter hon va?!) utan minsta problem red in helt vilda hästar. Jag...
Svar
19
· Visningar
1 461
Senast: kopparberg
·
M
Träning Eller som man säger på tyska: hilfe, hilfe! Minns Ni att jag i somras skrev om pållan (fullblod) som först vägrade gå på transporten...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Mirraya
·
M
Träning Har läst "dansa med hästar",och undrar om klaus har skrivit några fler böcker? Undrar också om han har bågon hemsida? tacksam för...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 951
·
I
Träning :cry: I dag på morgonen när jag kom ut till stallet så ser jag att min ena häst har sparkat sönder hela väggen in till den andra...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: ikeline
·
Träning Jag vet ej om jag sätter in detta på rätt tråd men finns det någon som kan förklara hur man får hästen att lägga sig ner på komando...
Svar
19
· Visningar
1 871
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.