Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Någon som vet något om de sju lekarna??
Svar
6
· Visningar
1 163
Senast: Mini_o_góffi
·
S
Träning Jag har en unghäst som jag inte blir riktigt klok på. Har hanterat hästar i drygt 20 år, men står nu helt handfallen inför den här...
Svar
3
· Visningar
853
·
Träning Min unghäst, som är ganska nervig, har en ovana att vid minsta "fara" när vi är ute och rider, tvärvända och skena iväg. Minsta "fara"...
Svar
5
· Visningar
1 826
Senast: 2 isisar
·
P
Träning Heej.. Ja undrar en sak , Ja har en D-ponny som är väldigt lat å seg.. ja undrar varför hon är d ? Ja har tänkt köpa en annan häst för...
Svar
19
· Visningar
2 144
Senast: Tofflan
·
P
Träning Under alla år jag har ridit så har jag alltid fått lära mig att sitta ned mellan hindrena vid hoppning - bortsett från nybörjartiden då...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: kopparberg
·
Träning Kollade på Animal Planet igår, där var ett program där Kelly Marks (heter hon va?!) utan minsta problem red in helt vilda hästar. Jag...
Svar
19
· Visningar
1 461
Senast: kopparberg
·
M
Träning Eller som man säger på tyska: hilfe, hilfe! Minns Ni att jag i somras skrev om pållan (fullblod) som först vägrade gå på transporten...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Mirraya
·
M
Träning Har läst "dansa med hästar",och undrar om klaus har skrivit några fler böcker? Undrar också om han har bågon hemsida? tacksam för...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 951
·
I
Träning :cry: I dag på morgonen när jag kom ut till stallet så ser jag att min ena häst har sparkat sönder hela väggen in till den andra...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: ikeline
·
Träning Jag vet ej om jag sätter in detta på rätt tråd men finns det någon som kan förklara hur man får hästen att lägga sig ner på komando...
Svar
19
· Visningar
1 871
·
Träning Jag är medryttare på en mycket snäll och fin halvblodskorsning, men har en undran. Vi är iofs alldeles nya med varandra, har träffats 3...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: ghost
·
Träning Får ni dåligt samvete när det regnar och är riktigt tråkigt väder och era hästar går ute dygnet runt? Mina hästar har tillgång till...
Svar
15
· Visningar
1 439
Senast: Zandrah
·
J
Träning Hejsan, Undrar om någon har lite tips hur jag ska lära min häst att inte tvärstanna när han är bajsenödig? I skritt är det inte så...
2
Svar
31
· Visningar
2 959
Senast: Jacky
·
M
Träning Tycker så himlans synd om honom!! :cry: Lillkillen åkte på korsforlamning 2 dagar i rad.. Veterinären har "sjukskrivit" honom i 2...
Svar
6
· Visningar
895
Senast: MakePeace
·
Träning Nån som kan ge mig nåt tips om det här? Först en kort liten fråga om Herman. Allt funkar bra med honom nu men han har svårt att...
2
Svar
21
· Visningar
1 417
Senast: _Parelli_
·
Träning Han ville inte bli fångad av mig i hagen, varesig själv eller med kompsi. Efter två och en halv timme fick han gå lös in då ägarna inte...
2
Svar
36
· Visningar
2 233
Träning Köpte en häst i våras och till en början fungerade allt bra... Som för de flesta andra. Har ingen bakgrundsinfo till hästen mer än att...
Svar
16
· Visningar
1 774
Senast: chrysler
·
A
Träning Jag har en häst som är totalt ointresserad av mej när jag ska träna NH med honom :crazy: jag tycker att jag har testat det mest för...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Anna_B
·
C
Träning Jag har en häst som jag inte klarar av att longera/tömköra. Det enda han gör är att bralla eller att springa in till mig i mitten...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: pinky
·
N
Träning Jag har efter en lång och jobbig tid bestämt mig för att "börja om" med allt vad hästhantering innebär inne i stallet. Men nu vill jag...
Svar
13
· Visningar
977
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama