Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning hej någon som har nån bra ide om hur man undviker o få is på tråden runt hagen???is på tråden=hästarna rymmer...är ju sååå jobbigt...
Svar
9
· Visningar
818
Senast: chrysler
·
Träning Jag har efter att ha läst igenom en del trådar här bestämt mig för att försöka skriva ner mina problem som jag har med min...
Svar
12
· Visningar
1 420
Senast: hannibal
·
Träning Har hört att join up visst ska vara skitdåligt, men hur är det egentligen? Är det dåligt? Varför? och var ÄR join up egentligen?
Svar
7
· Visningar
1 193
Senast: seejii
·
Träning Hur får man hästen att gå FRAMÅT? Min häst har kommit på att när jag sitter på ryggen och ber om skritt så står han stilla utan att röra...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 080
Senast: Enya
·
K
Träning grattis alla hästar som fyller år i dag. :banana: :bump: ..men vilken natt dom har haft med alla d-j smällare högt o lågt..mina hästar...
Svar
5
· Visningar
790
Senast: Fager
·
H
Träning Hej jag undrar om det är viktigt att sätta broddar även i tån och inte BARA i trakterna på alla fyra skor? Belastar dom inte fel då?
2
Svar
27
· Visningar
2 594
Senast: eldione
·
Träning Hur gör ni när det är rent ut sagt skitväder ute? Låter ni hästarna komma in tidigare eller får de lov att stå ute "vanliga tider" ändå...
2
Svar
38
· Visningar
2 122
Senast: Ramona
·
B
Träning Pållan ifråga är 6 år nu och har gått barfota hela sitt liv. Men nu när hon börjar sättas igång på allvar så märker man att hon kan bli...
Svar
4
· Visningar
816
Senast: Hannely
·
F
Träning Hej. Har lite problem när jag ska hoppa upp på min häs som ska ridas igång efter skadda. Innan har det gått bra med pall men då hon...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 888
Senast: Whatahotgirl
·
M
Träning Idag har jag varit med om det igen, hästen har satt mitt tålamod och alla andras på prov igen. Har ett 4-årigt sto som inte kan passera...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: Missestar
·
Träning min ponny gå inte/knappt att ställa åt vänster, hon går bara med huvudet rakt fram och inget mer. åt höger går jättebra. jag undrar hur...
Svar
10
· Visningar
1 072
F
Träning Hur vrider ni era höfter när ni gör en öppna med hästen ställd t ex åt vänster? På vilket sittben hamnar tyngden? Och för det andra -...
2
Svar
31
· Visningar
2 878
Senast: Stopek
·
L
Träning Jag såg att det fanns flera tidigare trådar om detta men jag skriver min egne iaf. :smirk: Hur stor tycker ni att en sommarhage...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: chrysler
·
T
Träning heej! en häst i mitt stall, är inte klok! hon taktar utav bara h-e, och ska bara småtrava hela tiden = att hon blir helt döblöt av...
Svar
9
· Visningar
1 530
Senast: Totti
·
L
Träning Jag har fått låna en "klicker" av en kompis som har hundar. hon förklarade lite hur man kunde göra- Finns det någon här som har...
2
Svar
32
· Visningar
2 170
Senast: Kassiopeja
·
Träning Har ni era hästar på sommarbete? Hur länge i så fall? Har ni bete eller skjutsar ni iväg dom nånstans? Hur långt i så fall? Rider ni...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 141
F
Träning Jag vet att många anser att join up är en förkastlig metod, eftersom hästar i naturen inte håller på så. Men så börjar jag undra hur...
Svar
12
· Visningar
1 293
Senast: bigganl
·
H
Träning Hej! Jag har en häst, Ronja som jag tränar nh med. Jag tränar inte för någon utan är självlärd och får hjälp av min kompis och de...
Svar
12
· Visningar
1 307
Senast: celeber
·
B
Träning sadeln är ju från början uppfunnen för att ge stöd åt ryttaren. senare även för att fördela ryttarens vikt på hästryggen men om man...
Svar
11
· Visningar
978
Senast: Yrja
·
Träning ... på överskottsenergi? Att hästen inte vill stå still, att den inte tar en förhållning, att den drar när du leder..? Skyller du...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 504
Senast: Gilan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar