Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Idag tänkte jag att jag skulle rida ut på medryttarpållen. Har varit ute med henne 2 ggr innan i skogen men då har ägaren varit med...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: corzette
·
A
Träning Det här är ingen”problemtråd” eller en direkt fråga.. Bara några tankar runt mig och en tillfälligt inlånad häst. Lite allmänt gnäll...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Stopek
·
W
Träning Varför ser så många hästar han jobbat med helt avstängda ut? http://parelli.parellinet.net/images/sshow/encounters/oconnors.jpg...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 957
Senast: mallan
·
Träning I nya nummret av "hästen" finns en intressant artikel om en vildhäst som lite tursamt kom hit till Norden. Ett mustangsto som jänkarna...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: Nilaya
·
H
  • Låst
Träning Vad tycker ni om det knepet?? En man i mitt stall visade mig det knepet på min häst igår. Jag frågade honom om det inte gjorde ont på...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: MaLu
·
K
Träning hej.. har ett "litet" problem som jag undrar över...vi har en häst som är ganska o-hanterad.när vi jobbar med den så stegrar hon sej när...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: BrokenSilence
·
N
Träning någon som har några bra tips att träna upp smidigheten hos en pålle? sådär alltså så att hon så småningom ska kunna vända på en femöring
Svar
9
· Visningar
882
Senast: pannkakssmet
·
Träning Med anledning av annan tråd: Jag har alltid trott att boxvila betydde just - boxvila. Dvs att hästen ska vila i sin box under den...
Svar
11
· Visningar
2 326
Senast: giffan
·
Träning Nu när det är så hårt i marken är det ju perfekt att leka med balansövningar istället. Så då tänkte jag starta en tråd där ni får...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: Daarling
·
L
Träning Jag undrar vad ni anser om broddad häst (4 på varje sko) och gå på asfalt. Är det / kan det vara skadligt för hästens ben? Tack för...
Svar
14
· Visningar
3 990
Senast: norrland65
·
C
Träning Rider som sagt en häst på 12 år som har tappat sina muskler.. När vi skall galoppa i skogen så går det hur bra som helst.. Men på...
Svar
17
· Visningar
1 053
Senast: 95johsv
·
K
Träning Jag har faktiskt igen aning vart jag ska lägga denna tråd, men jag testar här :crazy: Jo, jag undrar om det är obligatoriskt 1...
Svar
9
· Visningar
1 775
Senast: Sammet
·
Träning Nu är jag trött på att jämt bli rädd så fort det händer något under ridturen. Trött på att jämt hitta på ursäkter för att slippa hänga...
2
Svar
25
· Visningar
2 189
Senast: Lejonelle
·
S
Träning Finns det några knep att ta till när en häst rullat fast sig i boxen? Förra vintern rullade vår shettis fast sig ,när han vilade för att...
2
Svar
31
· Visningar
5 666
Senast: Zarah.Q.
·
P
Träning Nu har jag själv aldrig varit med om det, eller sett det med egna ögon. Men när jag läser inlägget om Fastrullning så får det mig att...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: chrysler
·
F
Träning Har en nordsvensk fd travare på foder för senare köp. han är född 91, sluta på travet 98. gått som ridhäst hos ägaren innan den som äger...
Svar
18
· Visningar
1 367
Senast: Sablar22
·
E
Träning Har fått en bok idag om detta (Hästmassage och markövningar med TTouch och TTeam, av L Tellington-Jones). Citerar boken: "Föreställ...
Svar
8
· Visningar
1 673
Senast: Egonson
·
E
Träning Hejsan! Läste just här om trickträning och det inspirerade mig. Tänkte följa utbildningstrappan på http://www.trick-training.nu/ Har...
Svar
1
· Visningar
987
Senast: Korven
·
P
Träning Någon här som lärt sin häst "spansk skritt" från marken ? [och från rygg] Har sett en video, Natural trick Training, den va väl okej...
Svar
10
· Visningar
1 117
Senast: asmodeus
·
J
Träning Mår hästar bättre av att gå på lösdrift?
2 3
Svar
40
· Visningar
2 512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka