C
celeber
Sv: Parellifråga - hästarnas min?
Jag tror dom är trygga med honom!
Jag tror dom är trygga med honom!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
e_s_t_e_t skrev:"En avslappnad häst testar inte..." Alla hästar testar, hela tiden, om dom ser att det finns en lucka tar dom den.
<snip>
Behöver inte vara någon större grej dom gör men dom försöker hela tiden klättra i rang om man inte är konsekvent.
<snip>
För om den verkligen är rädd och ändå går fram å nosar på postlådan,eller går in i transporten, vad som helst, så litar den ju på en.
<snip>
För allt går ju ut på samspel, eller hur..?
Tog några bilder på hästarna när dom slappade i vintersolen för några dagar sedan. Allt från slöa ögon till helt slutna på körhästen. Hon tom somnade och huvudet åkte ner några gånger.Ögonen är halvslutna.. där kan jag bara gissa. För det första är det bilder "i stillhet". Hästen kan då vara avslappnad vilket kan resultera i att de sluter ögonen lite - se bara på hästar i frihet.
vaddå ingen av hästarna har öronen framåt?? de har ju flera av hästarna!! och när det sitter nån på hästen s rygg och ger den signaler/"komandon" brukar den vrida bak öronen för att lyssna! och vaddå inte glimten i ögat?? tycker hästarna ser otroligt pigga oh uppmärksamma ut! om du nu är så emot NH,varför då va inne och skriva på detta forum???slice skrev:Ingen av hästarna har öronen framåt och glimten i ögat heller.