Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vi har nu beslutat, efter en hel del problem med pållen, börja om från noll. Bygga om förtroende för varandra och lära känna varandra...
Svar
8
· Visningar
1 083
Senast: Mirre
·
S
Träning Har ni bra tips på hur man kan stimulera en häst som man bara får promenera med. Är snart mer vild än tam är jag rädd för.
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Mini_o_góffi
·
Träning Har en ponny som haft en senskada och har då stott 2 månd. Är nu igångskrittad,börjat trava.. men hur bygger ja upp hans muskelatur? hjälp!
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: BJÖRKIS
·
Träning fick för några dagar sedan veta att en kompis till pappa häst blivit misshandlad av sin förra ägare. Kompisen kalle (kallar vi honom)...
2
Svar
37
· Visningar
2 790
Senast: ghost
·
Träning Jag rider ett halvblodssto på 18 år ett par dagar i veckan. Nu är det så här att när hennes ägare tränsar så tar hon bettet själv "...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: Smulu
·
Träning Om man strör med torv hur mycket går det åt ungefär? Mina hästar går ute mellan 8-17.
2
Svar
25
· Visningar
1 690
Senast: Korven
·
Q
Träning kan ni hjälpa mig med att komma på ngt som jag kan smeta in på täcken, grimmor med mera eller på något annat vis lära hästen att inte...
Svar
10
· Visningar
946
Senast: Quiet Elegance
·
B
Träning Jag är medryttare på ett nordsvenskt bruks sto på 5 år. Hon blev insutten januari förra året. Har endast skrittats och travats nu i...
Svar
15
· Visningar
1 016
Senast: mackan
·
H
Träning Hej! Det är såhär att jag är på hoppkurs där jag rider en häst som är väldigt het på hinder! Så fort hon får syn på de är det Fort Fram...
Svar
16
· Visningar
2 324
Senast: Mirre
·
Träning Eftersom jag har en MASSA negativa tankar i huvudet när jag håller på med hästar (i stil med: om han blir rädd nu kanske jag trillar av...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Totola
·
Träning Efter att ha fått en unghäst till stallet har jag börjat fundera på hur folk tänker egentligen. Hästen i fråga är 2 år(?), är hur...
2
Svar
32
· Visningar
2 962
Senast: Eeyore
·
Träning Ja har en korsningsponny (kanbstrub/arab) han är välldigt katigt. När ja har honom i rundvollt går han på mig å blir välldigt sur på mig...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: sofiie
·
Träning Tråden hamnade lite fel hoppas någon moderator kan flytta den :). Vem här har småbebisar och åringar just nu? Vad ger ni för...
2
Svar
20
· Visningar
1 658
Träning Tänkte be er kloka människor om råd ang. min islänning som jag haft i ca 5 månader nu. Hon är vanligtvis väldigt lätthanterlig och...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: mackan
·
M
Träning Jag brukar försöka rida på ett så varierierat underlag som möjligt. Försöker anpassa gångarten till underlaget ganska självklart. Jag...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 686
Senast: Rufsan.
·
Träning Flyttade min lilla dam till ett nytt stall igår. Hon är 1½år gammal och uppfödd på den förra gården så detta var hennes allra första...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Hannely
·
W
Träning Ni som har grimma på era hästar i hagen...Varför?? har aldrig fattat vitsen med det hela! Risken att dom fasnar å skadar sig är ju...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
10 338
Senast: 2 isisar
·
Träning han har blivit lite grinig vissa dagar då han skall borstas mm. I dag skulle jag svampa av hovarna. Fram gick bra. Sedan ville han...
Svar
9
· Visningar
786
Senast: Rotterö
·
Träning Vad är skillnaden eg? Inte lyckats fatta det direkt :crazy:
Svar
15
· Visningar
2 143
Senast: Magdalena
·
D
Träning Någon som har sett ett rosa fleecetäcke ute i någon butik/ hemsida? Letar och letar... hittar bara lila och röda..?
Svar
15
· Visningar
3 007
Senast: Donna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama