Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag är medryttare på en mycket snäll och fin halvblodskorsning, men har en undran. Vi är iofs alldeles nya med varandra, har träffats 3...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: ghost
·
Träning Får ni dåligt samvete när det regnar och är riktigt tråkigt väder och era hästar går ute dygnet runt? Mina hästar har tillgång till...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Zandrah
·
J
Träning Hejsan, Undrar om någon har lite tips hur jag ska lära min häst att inte tvärstanna när han är bajsenödig? I skritt är det inte så...
2
Svar
31
· Visningar
2 975
Senast: Jacky
·
M
Träning Tycker så himlans synd om honom!! :cry: Lillkillen åkte på korsforlamning 2 dagar i rad.. Veterinären har "sjukskrivit" honom i 2...
Svar
6
· Visningar
895
Senast: MakePeace
·
Träning Nån som kan ge mig nåt tips om det här? Först en kort liten fråga om Herman. Allt funkar bra med honom nu men han har svårt att...
2
Svar
21
· Visningar
1 417
Senast: _Parelli_
·
Träning Han ville inte bli fångad av mig i hagen, varesig själv eller med kompsi. Efter två och en halv timme fick han gå lös in då ägarna inte...
2
Svar
36
· Visningar
2 233
Träning Köpte en häst i våras och till en början fungerade allt bra... Som för de flesta andra. Har ingen bakgrundsinfo till hästen mer än att...
Svar
16
· Visningar
1 775
Senast: chrysler
·
A
Träning Jag har en häst som är totalt ointresserad av mej när jag ska träna NH med honom :crazy: jag tycker att jag har testat det mest för...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Anna_B
·
C
Träning Jag har en häst som jag inte klarar av att longera/tömköra. Det enda han gör är att bralla eller att springa in till mig i mitten...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: pinky
·
N
Träning Jag har efter en lång och jobbig tid bestämt mig för att "börja om" med allt vad hästhantering innebär inne i stallet. Men nu vill jag...
Svar
13
· Visningar
978
Senast: Mini_o_góffi
·
Träning Vi har nu beslutat, efter en hel del problem med pållen, börja om från noll. Bygga om förtroende för varandra och lära känna varandra...
Svar
8
· Visningar
1 083
Senast: Mirre
·
S
Träning Har ni bra tips på hur man kan stimulera en häst som man bara får promenera med. Är snart mer vild än tam är jag rädd för.
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Mini_o_góffi
·
Träning Har en ponny som haft en senskada och har då stott 2 månd. Är nu igångskrittad,börjat trava.. men hur bygger ja upp hans muskelatur? hjälp!
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: BJÖRKIS
·
Träning fick för några dagar sedan veta att en kompis till pappa häst blivit misshandlad av sin förra ägare. Kompisen kalle (kallar vi honom)...
2
Svar
37
· Visningar
2 790
Senast: ghost
·
Träning Jag rider ett halvblodssto på 18 år ett par dagar i veckan. Nu är det så här att när hennes ägare tränsar så tar hon bettet själv "...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: Smulu
·
Träning Om man strör med torv hur mycket går det åt ungefär? Mina hästar går ute mellan 8-17.
2
Svar
25
· Visningar
1 690
Senast: Korven
·
Q
Träning kan ni hjälpa mig med att komma på ngt som jag kan smeta in på täcken, grimmor med mera eller på något annat vis lära hästen att inte...
Svar
10
· Visningar
946
Senast: Quiet Elegance
·
B
Träning Jag är medryttare på ett nordsvenskt bruks sto på 5 år. Hon blev insutten januari förra året. Har endast skrittats och travats nu i...
Svar
15
· Visningar
1 016
Senast: mackan
·
H
Träning Hej! Det är såhär att jag är på hoppkurs där jag rider en häst som är väldigt het på hinder! Så fort hon får syn på de är det Fort Fram...
Svar
16
· Visningar
2 330
Senast: Mirre
·
Träning Eftersom jag har en MASSA negativa tankar i huvudet när jag håller på med hästar (i stil med: om han blir rädd nu kanske jag trillar av...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix