Sv: torv

Som jag skrev i första inlägget, så har jag försökt att göra en bädd, men det funkar inte, antingen är det torvet som inte är bra, hästen som inte funkar på torv, eller jag som inte kan mocka efter att ha haft häst i 25 år, inte vet jag, och jag tycker absolut inte att KISS är äckligt, för det vore ju ypperligt om han kunde stå på bädd, men det funkar ju inte.

Jag tror säkert att du kan mocka , men man mockar ju så olika. Sen finns det ju hästar som är som elvispar....

Jag hade torv förrut och tyckte att det var suveränt. Det var första gången i mitt hästliv som jag hade bädd ( jag är en sådan som tycker kiss är lite äckligt :D ) och det funkade suveränt. Det luktade ingenting och om bädden blev för blöt på något ställe var det bara att ösa rent där och fylla på med ny torv. Den enda nackdelen var att allt blev så dammigt, både häst och täcken (för att inte tala om benlindorna) vara täckta med ett tunt brunt damm. Fast det skiljer sig kanske från bal till bal, från parti till parti.
Det gick åt ungefär en bal i veckan sen lade jag på ½ spånbal per häst för att det skulle se lite ljusare och trevligare ut.

// Åska

Liknande trådar

Hästvård Någon annan här med häst som konstaterats med mild astma? Hästen är otroligt prestationsnedsatt trotts ytterst mild astma. De ska ligga...
Svar
3
· Visningar
376
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
701
Senast: Stålvilja
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sara Algotsson Ostholts blott 8-åriga sto Dinathia går från klarhet till klarhet och i helgen blev det ännu en triumf när de slutade...
Svar
0
· Visningar
47
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama