Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Med risk för att bli kallad stor idiot skriver jag detta inlägg eftersom jag känner mig så väldigt osäker.. Har ett arabsto som är...
2
Svar
22
· Visningar
1 442
Senast: 95johsv
·
F
Träning Min häst har massor av Ö-energi efter skadda. Men de blir bättre och bättre:) Nu har hon slutat resa sig och jag kan sitta upp från...
2
Svar
25
· Visningar
1 535
Senast: Fladde
·
Träning Det här kanske är en lite konstig fråga... Men hur tycker ni att man ska uppföra sig när man möter, rider om eller en bit framför andra...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 159
Senast: _ox_
·
Q
Träning Hur många meter är ett galoppsprång på en normnal galoperad häst?? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 100
Senast: Immer
·
V
Träning Varför är inte en joinup att föredra? Utförliga och kloka svar tack...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning Ja, läste tråden "Tidig inridning" och "Barbacka" eller vad den hette...men så kom jag på att en tjej jag känner ridit in sin häst...
Svar
18
· Visningar
1 290
Senast: Skuggfaxe12
·
C
  • Låst
Träning Hörde en som använde den metoden men jag har ingen aning om vad det är :confused: //Mia
Svar
1
· Visningar
640
Senast: mysko
·
C
Träning Behöver lite tipps.. Rider in en 4 åring. Hon har börjar gå riktigt bra i skritten och traven och hon är sammarbetsvillig (för det...
Svar
10
· Visningar
938
Senast: CeciliaHeikne
·
A
Träning Jag har el staket, som så många andra. Min unghäst, så fort strömmen är av, går mellan eller forcerar trådarna, det är precis som att...
Svar
15
· Visningar
961
Senast: md5krist
·
P
Träning Hej .. Ja undrar hur man lär en pålle att gå på tygeln ? Och hur får man en pålle att gå på tygeln rätt ? Alltså en som redan kan det :d
Svar
7
· Visningar
1 211
Senast: Immer
·
J
Träning Jag har en jätte snäll häst som fungerar i de flesta situationer. Dock har vi ett stort, stort problem. När jag tex. hämtar honom från...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Mini_o_góffi
·
S
Träning Hur skulle ni sätta i gång en sprallig häst med enormt mycket extra energi...Har stått i ett par veckor och ska sättas i gång imorgon...
Svar
10
· Visningar
1 815
Senast: Fria
·
T
Träning har precis blivit medryttare, brukar man skriva kontrakt för de?? :confused:
Svar
4
· Visningar
2 008
Senast: Mirraya
·
B
Träning Jag har ridit ca 1 och en halv termin och det går sådär. Det är hemskt roligt, men i måndags bytte jag till en annan häst än den jag...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: LinnK
·
B
Träning Är det någon som vet vad EU-bestämmelserna är för ett stall? eller en länk där man kan läsa? Jag kan inte läsa "PDF" dokument så om det...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Katina
·
C
Träning Nu på julafton ringer pappa å meddelar att hästarna rymt IGEN å att de inte hittar dom. Det är för det mesta min ena unghäst som...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 700
Senast: chrysler
·
K
Träning Våran ponny är snäll att lasta och stod snällt hela den långa vägen hem då vi hämtade honom. När vi skulle till ridhuset däremot, så...
2
Svar
24
· Visningar
3 143
L
Träning Jag har väldigt svårt att sitta i sadeln när jag travar.. jag vet att man ska slappna av.. Men hur ska jag kunna sitta rak i rygg och...
Svar
8
· Visningar
1 076
Senast: fossig
·
Träning var hittar jag ett fodervärdskontrakt? nu är det så att hästen jagvarit medryttare på ska bli min foderhäst och jag ska byta stall på...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: nikodemus
·
R
Träning Har fuderat på att ev. köpa en till shettis, då en åring som jag är lite sugen på. Men, frågan är om jag ska ha ponnyn på lösdrift...
2
Svar
21
· Visningar
1 608
Senast: shetland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar