Sitta upp?

Sv: Sitta upp?

domino skrev:
Jag är kort, 150 och min häst är 166... sitter alltid upp från pall.
Ibörjan stod han inte still för 5 öre... Dansade om kring och grejade. Behövde alltid ha medhjälpare som höll honom när jag satt upp. Men nu står han stilla när jag ska upp. Jag tränade honom att stå stilla helt enkelt. När han gick fram backade jag honom direkt. Tragglade och tragglade. Och tillslut gav han sig, det är ju jobbigt för honom att gå fram, backa, gå fram , backa... så han har lärt sig att vi kommmer ut fortare om han står stilla. ;)

Sen som någon annan sa, om hon har mycket överskottsenergi kan du longera henne lite innan eller gå en sväng och sedan sitta upp.

Longering håller hon inte för än:(
Hon har kunat stå still innan men jag ska ta tag i de på söndag.

Fladde, har du någon bild på din häst? Vore kul att se :)

Vad får hon för foder? Tänkte om hon fick för mkt och det kanske var en liten del i ö energin?

Senast ändrad av en moderator:

Lord Owen skrev:
Fladde, har du någon bild på din häst? Vore kul att se :)

Ja:)
Här kommer 2 st:'
{dc22289a-169a-439f-8b72-b7abec74f4c2}.jpg

120337_5863.jpg

Näe fodret har vi dragit ner på hon får bara precis så de skramlar;)
Hon ¨år nått mülsli foder från hästbiten

Gud så söt! Precis en sådan häst som jag drömde om när jag var liten :love:

okej, det var ju bra. bara lite krubbskrammel :D

Tack.
Vistt är hon söt hehe:D
Ja annars hade jag fått känna på hur det är att flyga :p

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Jag köpte en ställbar säng från ett företag i våras. Då synkroniseringen inte fungerade fick jag igenom en reklamation och skulle skicka...
Svar
5
· Visningar
520
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 633
Senast: Freazer
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama