Sv: Att tvinga sig på en åring..
Finns så mycket att skriva om det här, att det är bäst att inte börja. De flesta verkar tycka att tillvägagångssättet var galet, i vilket det bara är att instämma.
Svarar på dom här istället:
LIA
Finns så mycket att skriva om det här, att det är bäst att inte börja. De flesta verkar tycka att tillvägagångssättet var galet, i vilket det bara är att instämma.
Svarar på dom här istället:
En syn jag delvis har svårt att förstå. Boxen är varken mer eller mindre fristad för någon häst än vilket annat utrymme som helst. I mina ögon. Om inte en häst känner sig lugn och trygg med mig i boxen (även om det kan ta en stund för en ny häst att känna så), ja då har jag verkligen misslyckats med mitt hästliv. Menar alltså att man visst kan "arbeta" med kontakter (i det här fallet) men på ett helt annat sätt än beskrivet i inlägget.Tycker ALDRIG att man ska göra sådana där saker i hästens box. Boxen ska vara hästens fristad där den kan känna sig lugn och trygg. Där ska man aldrig tvinga sig på hästen.
Det är ju möjlligt att det fungerat så, vilket inte utesluter att man också kan vara aktiv själv. På rätt sätt.Om du hade haft lite mer tålamod så hade hästen med all säkerhet kommit fram till dig om du bara suttit stilla och tyst vänd från hästen i ett hörn i boxen.
LIA