Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning funderar lite över min häst..(som vanligt) normalt sett när man flyttar en häst för tryck så börjar man ju vid så lätt som möjligt...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: Ticka
·
E
Träning Jag har en häst som på senare tid blivit lite motsträvig... När jag leder honom från hagen och ibland när jag rider så vill han inte gå...
Svar
9
· Visningar
1 299
Senast: Ticka
·
D
Träning Vad menas med markarbete?
Svar
10
· Visningar
1 357
Senast: Qyenn97
·
Träning ni ha en medhjälpare som går bredvid i börjaan på unghästar?
Svar
4
· Visningar
734
Senast: superbusan
·
Träning I dag tömmkörde vi vår 1,5 åring första gången. Han har bara haft träns och gjord några gånger så han vant sig. Nu satte vi även på...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: mathil
·
S
Träning Har en varmblodstravare hemma som är lite i rundaste laget. Hon har en väl uträknad foderstat med en kvot på 6 och strax under 60 MJ...
Svar
10
· Visningar
2 843
Senast: *Natta*
·
K
Träning vad ska jag göra med min häst som är en glad o trevlig tjej.förutom när hon står i sin box o jag går in till henne. då blir hon så...
Svar
6
· Visningar
983
Senast: krizzte
·
Träning Ska nu till jullovet börja avvänja mitt föl, men min fråga är nu ska han ha en egen box eller dela med vallacken? Någon gång vill...
Svar
8
· Visningar
1 455
Senast: Ramona
·
V
Träning Hejsan. Mitt namn är Jenny och det är så här att jag ska skaffa mig en ny häst. Har haft två hästar inann som jag har varit tvugen...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Trissa
·
T
Träning när jag hoppar så åker mina skänklar bakåt hela tiden :crazy: vad ska jag göra? :confused:
2
Svar
27
· Visningar
3 271
Senast: Asterix
·
T
Träning jag har hopprädsla.. jag tycker att d e jättekul att hoppa men ja blir typ nervös för allting även om d e typ bara 40 cm som jag ska...
Svar
8
· Visningar
1 923
Senast: Ia4
·
S
Träning En av hästarna jag rider är ganska vinglig i höger varv,men hon går relativt bra framåt och tar stöd på bettet och "vill" gå i form men...
Svar
10
· Visningar
2 287
Senast: störd_nörd
·
Träning Vet inte om tråden hamnar rätt men provar här :smirk: Tänkte höra mig för om lite åsikter angående boxar med galler och utan...
Svar
12
· Visningar
1 305
Senast: Korven
·
Träning Hej alla! Jag ska hjälpa ägaren till mig förra foderhäst att rida ikväll (vid 20.30 :( ) Då är det bäcksvart, snön i skogen har...
Svar
12
· Visningar
1 153
Senast: Kurant
·
Träning Ni som läst mina tidigare inlägg känner till att jag har haft/har problem med lastning. Valacken knallar ju numera på utan konstigheter...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: Evergreen
·
Träning Ja när hästen stegrar sig, riktigt rejält. Vad gör man i en sådan situaiton? Har aldrig varit med om det, och skulle inte vilja vara det...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 021
Senast: Chlo
·
Träning Jag la in en kommentar/fråga i ett äldre inlägg, men fick inget svar så därför skapar jag en ny tråd med hopp om att få ta del av eran...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: Cado
·
Träning Var på kurs för ett tag sedan (klassik dressyr) där var det en hel skara av olika folk. Det fanns de som red ren AR, de som red dressyr...
2
Svar
20
· Visningar
4 749
Senast: jalla_sopis
·
K
Träning Hejsan allihopa... Hoppas ni kan ge mig några tips.. Jag har ett sexårigt, ibland lite grinigt sto, som jag haft i snart 6...
Svar
15
· Visningar
1 362
Senast: asmodeus
·
Träning Min häst kan inte vara uppbunden på gången! För drygt ett år sedan så började min häst "göra" ngt som om det upprepas många ggr, till...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 819
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar