Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Har en liten fråga... Varför börjar två hästar å slåss i hagen helt plötsligt.. Dom har gått tillsammans i två år utan problem, men...
Svar
4
· Visningar
3 737
Senast: reykurboy
·
H
Träning rider en b-ponny lite då och då.. och när jag kräver mkt av henne stegrar hon sig... sks det vara så?? med hennes ägaren gör hon...
2
Svar
20
· Visningar
1 419
Träning Jag har under senaste året ridit för 3-4 olika tränare och alla verkar ha olika approach. Vissa har inte ens någon medveten tanke...
2
Svar
35
· Visningar
2 362
Senast: Rolle
·
Träning Nu är vi verkligen fast, vi kan inte komma på något vi kan träna och leka med hästarna. :confused: Jag har tränat/lekt följande...
Svar
5
· Visningar
2 578
Senast: Leten
·
A
Träning Hej. Jag är ganska dålig på "svårlastade" hästar, eftersom mina egna alltid gått rakt in utan problem. Men nu har jag tillfälligt lånat...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: Cado
·
S
Träning Hej alla glada! Jag ska, den 25:e januari ta min kära medryttarhäst på foder :banana: Och nu är det så att han inte har gått så...
Svar
11
· Visningar
2 959
Senast: Totola
·
Träning Jag har ingen vidare unghästvana, dock mycket sunt hästförnuft och är orädd och bestämd av mig. För några månader sedan tog jag hem en...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: alpha
·
M
Träning Hej igen! Tänkte passa på att fråga också om det är någon som vet vad man kan hitta för tränare och andra kunniga i Örebro med omnejd? :)
Svar
7
· Visningar
783
Senast: minternet
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 921
Senast: Sonic76
·
Träning Hur gör ni när era 1,5 , unghästar inte riktigt vill lyssna på er. Inne i stallet uppbunden. Han skulle bli borstad och fixad lite...
Svar
10
· Visningar
1 158
H
Träning hej! jag har precis börjat med horseman ship övningar eller vad man ska kalla det. det jag visste innan om hästarnas "språk" var...
Svar
14
· Visningar
1 082
Senast: Mirre
·
K
Träning Har ett D-ponnysto på 1,5 år som har haft en hovbensfraktur men är på bättringsvägen. Hon har stått 5 veckor i box och 4 veckor i...
Svar
4
· Visningar
689
Senast: Kockan
·
M
Träning Chek lista vad min medryttare har hunnit gjort min älskling. 1. Man fick lära henne hur man knäpper stalltäcket, eftersom att nästan...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 176
Senast: Juzzzen
·
U
Träning Hej! Jag jobbar en del med NH och snappar upp allt jag kommer över. Vet egentligen inte om detta hör hemma här men jag hoppas det får...
Svar
11
· Visningar
3 485
Senast: szanna
·
S
Träning Red en tur med en äldre dam i går på hennes hästar. Hästarna hade stått inne hela morgonen (från 7-11 ungefär), de går på lösdrift och...
2
Svar
23
· Visningar
1 849
Senast: Cilla
·
Träning Men hur gör man egentlgien? Tycker inte jag lyckas med att rida med sitsen så att säga. Spec inte att bromsa med hjälp av den. Hur...
Svar
15
· Visningar
2 479
Senast: idak
·
F
Träning Har en häst som är rädd om huvudet och blir hon rädd går hon till atak. Har öronen bak när man går fram till henne men gör oftast...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: mackan
·
Träning Ska iväg imorn till sadelmakaren med hästen för sadeln ska omstoppas. Hon kan vara svårlastad ibland. Hon stänger av kans man säga. Går...
Svar
7
· Visningar
820
Träning Tja... Jag har precis (sen en månad tillbaka) blivit medryttare på ett varmblod. Valack, 6 år. I början kom han alltid till mig när...
Svar
19
· Visningar
948
Senast: Klensy
·
Träning Dit jag har flyttat med min häst sen ett halv år ca så envisas dom med att ha hästarna ute "jämt".Det är 3 shettisar varav ett är ett 4...
2
Svar
36
· Visningar
5 545
Senast: Nibla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar