Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Vi pratar om att flytta våra två hästar till ett stall som ligger mkt närmre vårt hus, bara en km cykelväg jämfört mot nuvarande en mil...
Svar
18
· Visningar
2 110
Senast: bambi82
·
S
Träning Nu är kylan här, men knappt någon snö, så det är stenhårt överallt... Mina idéer om hur man rider/motionerar hästen när det är hårt...
2
Svar
23
· Visningar
2 652
Senast: neywaz
·
M
Träning Måste få skriva av mig lite e ganska så sur just nu. Har ju en medryttare på min dam, å det är sagt som så att hon alltid har hand om...
Svar
14
· Visningar
1 352
Senast: moonlightgarden
·
S
Träning vad brukar ni börja med, inkörningen eller inridningen? och ser ni någon fördel med att välja det ena framför det andra? har...
Svar
12
· Visningar
1 044
Senast: szanna
·
M
Träning Jag börjar få ganska stora problem när jag ska sitta upp på min häst. Rider henne bara 2 dagar i veckan och...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: e_s_t_e_t
·
S
Träning Jag rider ungefär min häst nästan varje dag typ. Nu blir det ju inte ridet så mycket eftersom det är halt oh jag har inga snösulor. så...
2
Svar
33
· Visningar
2 068
Senast: DFZ
·
F
Träning Hej Hur kan man arbeta upp så hästen får bättre förtoende för mig? Finns det några typ övningar man kan göra när man rider, pyslar...
Svar
8
· Visningar
974
Senast: Jenny1
·
H
Träning :devil: å, jag blir så frustrerad. vi har tränat vår ponny med lastning, nåt som har tagit 1-2 tim förr hos gamla ägaren med -rep, 7...
2
Svar
34
· Visningar
2 547
Senast: Korven
·
Träning Men hur eg? Bara sitta ochhålla eller ta och ge hela tiden eller vadå?
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: Magdalena
·
B
Träning hej man bor ju nere i sommar skåne som verkligen inte vill komma in i vintern...alltså igår va det 8+...så jag vill nu veta vad ni...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Rubinen
·
S
Träning Ni med häst som har patellahakning. Vilken ålder är den? Hur ofta aktiverar ni era hästar? Låter ni dom vila? Hur ofta? Vad gör ni...
Svar
9
· Visningar
1 556
Senast: Nora
·
Träning igår sparkade min häst mig för första gången under sitt 10 åriga liv :devil: ingen förvarning alls. Jag stod visserligen lite klantigt...
Svar
6
· Visningar
1 058
·
M
Träning just nu studerar jag långt bort från min hemort och "mina" hästar. Hästen jag rider nu (ett 4-årigt sto) har blivit så förändrad och jag...
Svar
7
· Visningar
1 765
·
S
Träning ska på kurs i helgen. Men frågan är hur jag ska göra med hästen och övernattningen? Jag ska köra ca 2 mil med hästen ( hon hatar att...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: sante
·
Träning Ja, det är frågan? Gäller både avvanda och icke avvanda. Mitt föl har ju sällskap av ett annat hingstföl oc jag och hans ägare är...
2
Svar
20
· Visningar
2 237
Senast: neywaz
·
P
Träning Jag & min häst har avancerat till level 2 i parelli
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Smajlet
·
C
Träning Nu har det ju gått några år sedan man började hantera hästarna mer medvetet, inte bara drönade omkring och lät dem buffla på en som de...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: saddleman
·
B
Träning hejsan hoppsan rider en liten tjockis till fjording, problemet är att jag vill inte att han ska vara tjock längre :rofl: han har...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 837
Senast: Sweet
·
H
Träning när man håller på att lära sig rida, inte helt nybörjare men när man just ska börja få ett grepp om riktig ridning och inte bara att...
Svar
14
· Visningar
1 238
Senast: Mirre
·
C
Träning Vad göra här?? Köpte ett fullblod som är mkt speciell i sitt sätt. När jag köpte henne fick jag reda på att jag inte skulle mocka i...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Fladde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama