Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning hej! jag har precis börjat med horseman ship övningar eller vad man ska kalla det. det jag visste innan om hästarnas "språk" var...
Svar
14
· Visningar
1 082
Senast: Mirre
·
K
Träning Har ett D-ponnysto på 1,5 år som har haft en hovbensfraktur men är på bättringsvägen. Hon har stått 5 veckor i box och 4 veckor i...
Svar
4
· Visningar
689
Senast: Kockan
·
M
Träning Chek lista vad min medryttare har hunnit gjort min älskling. 1. Man fick lära henne hur man knäpper stalltäcket, eftersom att nästan...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 176
Senast: Juzzzen
·
U
Träning Hej! Jag jobbar en del med NH och snappar upp allt jag kommer över. Vet egentligen inte om detta hör hemma här men jag hoppas det får...
Svar
11
· Visningar
3 489
Senast: szanna
·
S
Träning Red en tur med en äldre dam i går på hennes hästar. Hästarna hade stått inne hela morgonen (från 7-11 ungefär), de går på lösdrift och...
2
Svar
23
· Visningar
1 849
Senast: Cilla
·
Träning Men hur gör man egentlgien? Tycker inte jag lyckas med att rida med sitsen så att säga. Spec inte att bromsa med hjälp av den. Hur...
Svar
15
· Visningar
2 487
Senast: idak
·
F
Träning Har en häst som är rädd om huvudet och blir hon rädd går hon till atak. Har öronen bak när man går fram till henne men gör oftast...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: mackan
·
Träning Ska iväg imorn till sadelmakaren med hästen för sadeln ska omstoppas. Hon kan vara svårlastad ibland. Hon stänger av kans man säga. Går...
Svar
7
· Visningar
820
Träning Tja... Jag har precis (sen en månad tillbaka) blivit medryttare på ett varmblod. Valack, 6 år. I början kom han alltid till mig när...
Svar
19
· Visningar
949
Senast: Klensy
·
Träning Dit jag har flyttat med min häst sen ett halv år ca så envisas dom med att ha hästarna ute "jämt".Det är 3 shettisar varav ett är ett 4...
2
Svar
36
· Visningar
5 545
Senast: Nibla
·
F
Träning hej ! :) Ska börja på en ny ridskola till våren och har varit där och provridit två gånger. Sist så hoppade vi och jag fick en...
Svar
11
· Visningar
936
Senast: ft_lover
·
B
Träning har nyliigen köpt en hblvalack på 7år som, har sadlegjordstvång, det e just bara när man sitter upp som han börjar bocka och försöker...
Svar
10
· Visningar
3 580
·
Träning Att man ska anv'nda halvhalten när ska be hästen om något som en förberedelse det vet väll alla, men jag har lärt mig göra halvhalt på...
Svar
15
· Visningar
2 817
Senast: piamar
·
T
Träning Heej! Efter att jag varit ute och ridit med min häst idag (en lång å rätt ansträngande tur) var hon helt pissvåt på halsen ... jag...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: Magnum
·
S
Träning Är det bra eller dåligt för hästen? Kan man få en häst i form på det viset?
2 3
Svar
41
· Visningar
6 074
Senast: Geshira
·
Träning Min dam har börjat att få konstiga ryck då hon äter, i början när jag precis köpt henne tiggde hon (genom att sträcka fram ett framben o...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: Mitrolle
·
2
Träning Hej! Har en islands häst som jag har haft i nästan ett halv år jag har tränat ledarskaps övningar med honom o han svarar ganska bra...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: 2 isisar
·
H
Träning idag skulle jag försköka träna lite med min häst. jag har läst lite böcker om hur man gör osv så jag bygde upp en liten padock ca 10m på...
2
Svar
21
· Visningar
1 690
·
S
Träning Hej. Jag har en liten fundering här: Det är så att min medryttarhäst är väldigt uttråkad i sin box och därför står och skrapar i...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: bigganl
·
Träning Hej! Jag bara undrar om det är många här inne som använder "dra hästen i öronen"-knepet för att fånga den "svårfångade" hästen i...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: Moniq
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka