Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning hej ! :) Ska börja på en ny ridskola till våren och har varit där och provridit två gånger. Sist så hoppade vi och jag fick en...
Svar
11
· Visningar
936
Senast: ft_lover
·
B
Träning har nyliigen köpt en hblvalack på 7år som, har sadlegjordstvång, det e just bara när man sitter upp som han börjar bocka och försöker...
Svar
10
· Visningar
3 580
Senast: Mirre
·
Träning Att man ska anv'nda halvhalten när ska be hästen om något som en förberedelse det vet väll alla, men jag har lärt mig göra halvhalt på...
Svar
15
· Visningar
2 806
Senast: piamar
·
T
Träning Heej! Efter att jag varit ute och ridit med min häst idag (en lång å rätt ansträngande tur) var hon helt pissvåt på halsen ... jag...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: Magnum
·
S
Träning Är det bra eller dåligt för hästen? Kan man få en häst i form på det viset?
2 3
Svar
41
· Visningar
6 056
Senast: Geshira
·
Träning Min dam har börjat att få konstiga ryck då hon äter, i början när jag precis köpt henne tiggde hon (genom att sträcka fram ett framben o...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: Mitrolle
·
2
Träning Hej! Har en islands häst som jag har haft i nästan ett halv år jag har tränat ledarskaps övningar med honom o han svarar ganska bra...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: 2 isisar
·
H
Träning idag skulle jag försköka träna lite med min häst. jag har läst lite böcker om hur man gör osv så jag bygde upp en liten padock ca 10m på...
2
Svar
21
· Visningar
1 687
·
S
Träning Hej. Jag har en liten fundering här: Det är så att min medryttarhäst är väldigt uttråkad i sin box och därför står och skrapar i...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: bigganl
·
Träning Hej! Jag bara undrar om det är många här inne som använder "dra hästen i öronen"-knepet för att fånga den "svårfångade" hästen i...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: Moniq
·
Träning ..för att få min foderhäst att visa intresse? När jag öppnar boxdörren så kommer hon alltid fram och hälsar, när hon ser grimman...
Svar
12
· Visningar
1 116
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning Det är snorhalt hos oss just nu :crazy: Går inte ens att rida i paddocken :( För att ta oss till skogen måste vi gå en bra bit och det...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Filuran
·
A
Träning Har hittat en jättefin blivande 3 åring som jag funderar på att köpa, är så trött på att många som hört det säger " men inte en unghäst...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: __Stilett__
·
T
Träning Satt här och tänkte - det skulle vara roligt att höra lite "vittnesbörd" från NH-Bukarna om hur det började för er! När jag började...
2
Svar
20
· Visningar
1 642
Senast: HaRLeKIn
·
M
Träning Hej på er! Jag är en tjej som hängt lite på generella forumen ett tag men som har hittat hit nu. :banana: Varför då? Jo för att jag...
Svar
3
· Visningar
716
·
Träning Vi kör markarbete, Parellis 7 games och vår nya häst fungerar bra att backa med, men sen när vi vill skicka honom åt sidan som en del av...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: alazzi
·
Träning Tottan hemma har ett sjujädra humör, som ni säkerligen redan förstått med tanke på rubriken. Saken är den att ena dagen kan hon vara...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 786
Senast: tjoffsan
·
Träning Nån som har bra tips?Min häst är hopplös i hagen.Vissa dar är allt bra,kan ta honom & så.Men oftast tycker han att han hellre ska...
Svar
16
· Visningar
1 028
Senast: Snobben
·
M
Träning Det här är första gången jag är inne på forumet så vet inte om jag ska skriva detta här men. För ca ett år sedan köpte våran familj en...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 256
Senast: HoppFantasten
·
Träning [vet inte om meddelandet ska ligga här egentligen] Tycker ni att man ska betala om man har en sköthäst/medryttarhäst??
2 3
Svar
52
· Visningar
3 281
Senast: Superbiddi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar