Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Jag har aldrig varit någon "nh-tjej" eller på något sätt studerat den läran, har liksom aldrig funnits behov, allt har fungerat med lite...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: Mimmi81
·
O
Träning \"ground tie\" (kanske felstavat) Eftersom jag nyss har kommit in i NH-världen så har jag ganska mkt frågor. Jag tänkte lära min...
Svar
10
· Visningar
1 635
Senast: Mirre
·
Träning Hur långt har ni kommit och vad gör ni med dom? Förutom att träna ledarskap då. Nyfiken och tacksam för svar! :bow:
Svar
9
· Visningar
1 442
Senast: cateye
·
M
Träning Min häst, världens goaste på sitt lilla vis , men han Är så otroligt rädd om sitt huvud!! Vill jätte gärna att jag kliar honom på...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: solenbakommolnet
·
G
Träning Tja!! Har en mkt pigg häst. Det är svårt att träna honom, för han blir stressad av stillastående och att tänka. Detta har vi lidit av...
Svar
15
· Visningar
949
Senast: gycklare83
·
Träning Hej Min c-ponny, Tina, är väldigt rädd för att gå in i transporten. Men när hon väl är inne är det inga problem att köra och så, det är...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Farouk
·
I
Träning Vill bara säga att jag ÄLSKAR min lilla pålla!!!! :love: Igår var jag ute och ledde henne i grimman, och hon är värkligen superlydig...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: isabelle_regina
·
Z
Träning Bör man täcka så unga hästar? Jag är spekulant på en 1,5 åring som står i ett rätt så varmt stall, men som har täcke (regntäcke) på sig...
Svar
4
· Visningar
1 662
Senast: Zmulan
·
T
Träning :love: idag på 1:an kommer en repris på programmet Vildmark; SE DET! handlar om en äkta cowboy och hans livsfilosofi och man får se lite...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: Pigalle
·
Träning Hur gör ni när ni skor dem och det inte finns något stall alls??
Svar
10
· Visningar
865
Senast: Blueeyes
·
T
Träning Efter att ha läst många inlägg som berör många problemlösningar tänkte jag att det kunde vara uppfriskande med lite lekar! Vad är era...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: caballus
·
N
Träning Min häst hatar min kompises ponny :crazy: Min häst är en valack och ponnyn ett sto, men han beter sig som en hingst mot henne...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Notorius
·
S
Träning Hur är er erfarenhet av blandade flockar och lösdrift med föl? Jag hade egentligen helst sett att min gått bara med föl/blivande åringar...
Svar
9
· Visningar
1 130
Senast: Fager
·
C
Träning Har börjat rida min häst i en högre form än förut och märker då att han mycket lättare får träningsvärk i ryggen (han svankar rejält...
Svar
17
· Visningar
1 193
Senast: Lejonelle
·
E
Träning Hej! Jag har ridit på ridskola i 7 år och har nu egen häst sen 4 månader tillbaka. Slutade dock på ridskola. När jag red på ridskolan...
2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: ft_lover
·
Träning I lördags var det lite problem i stallet... det skulle ut två stycken turer och hästarna räckte inte till, då en av hästarna blivit...
Svar
14
· Visningar
1 218
Senast: szanna
·
Träning Jag vill höra vad ni anser vara skillnaden mellan att röra på bettet och såga!
Svar
16
· Visningar
2 883
Senast: jalla_sopis
·
Träning Vad har ni planerat för dem till våren, lösdrift, box och jämnåriga kompisar att leka med på dagarna eller box och bara gamlingar som...
Svar
6
· Visningar
911
Senast: CosmicQueen
·
Träning Jag inser att detta inlägg kommer att resultera i diverse svar som ifrågasätter min hästhantering och för att undvika en del av dem vill...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 092
Senast: ylvalill
·
Träning En häst som hamnar med huvudet mellan frambenen utan att vara tung (dvs krullar ihop sig i väldigt låg form) hur får man den att börja...
Svar
15
· Visningar
1 349
Senast: jalla_sopis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama