Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Det är så att min nordsvensk inte står still när jag ska sitta upp på honom. Han börjar gå runt i cirklar eller ska gå iväg. Han står...
Svar
16
· Visningar
1 290
Senast: Express_Pearl
·
Träning Tar gärna emot roliga och bra tips man kan träna på när man tömkör. vad kan man träna på ,hur kan man träna , varför ska man träna...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: tussa
·
L
Träning Min dotters ponny har gått som ridskolehäst i många år. Jag vet inte om det beror på det, men hon är väldigt hård i munnen och vill...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Araton
·
A
Träning har nu haft min häst i 2-3 månader. Och under en annan tråd under ridning så vet vissa som läst den att han har problem med att vara...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: 2 isisar
·
N
Träning Jag kör en shettis som är hur fin som helst, jobbar jättebra i dressyrkörning och tömkörning. Men i slutet av hösten har vi fått ett...
Svar
11
· Visningar
1 060
Senast: Nora
·
M
Träning Under min tid som "hästlös" har jag upptäckt två uttryck som blivit särskilt vanliga och används mycket, varav en av dessa är just "NH"...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Missel
·
T
Träning Hur sjutton klara ni av det hära med att inte dunsa ner i sadlen när ni travar?? Rida lätt sits det är inte det lättaste att lära när...
Svar
15
· Visningar
4 193
Senast: Elizette
·
M
Träning Hej jag får ofta höra att jag är för noga med min häst... :mad: Men kan man vara de? Jag tar temp å puls varje dag. Visiterar, har...
2
Svar
37
· Visningar
2 949
Senast: 2 isisar
·
S
Träning Till våren ska min lill piga få skor på sig för första gången någonsin. Nu funderar jag lite över hur jag ska gå till väga :crazy...
Svar
10
· Visningar
1 085
Senast: anhe
·
O
Träning Denna fråga är säkert inte på rätt tråd men jag försöker endå.. min häst får snöstyltor hela tiden nu.. jag brukar ha snösulor på...
2
Svar
21
· Visningar
2 565
Senast: Osis
·
Träning Vad bör man tänka på? Säkerhetsmässigt och för att göra det så smidigt så möjligt. Vilken sida är bäst att ha handhästen på? Vi...
Svar
11
· Visningar
1 709
Senast: Asa_S
·
Träning Jag håller på och skrittar igång med pålla efter 6 mån konvalecens. Skrittar på lång tygel och emellan varven plockar jag upp henne på...
Svar
9
· Visningar
1 282
Senast: Raeman
·
B
Träning Denna tråd ska handla om olika tips inför vintern. :idea: Så dela med er av era kunskaper om vad man kan göra om tex. vattnet...
2
Svar
27
· Visningar
2 321
Senast: pimy
·
Träning Alltså, en del dagar är man ju bara så nöjd med sig själv! Jag har ju ett gäng hästar, fina och väluppfostrade för det mesta. Men den...
Svar
7
· Visningar
861
Senast: biffen
·
Träning Funderade på det där med att vissa tränare lägger till en bokstav före ordet NH för att man skall veta att det är deras NH, ex. PNH...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: Sammet
·
Y
Träning Nu undrar jag hur man gör en bakdelsvändning, hur man tar stöd med tygeln i den osv. Jag chansar i teorin på att det är att hästen...
Svar
13
· Visningar
6 436
Senast: Yellow_Dino
·
P
Träning Ni som ibland/alltid rider era hästar på morgonen, hur gör ni rent praktiskt? Rider ni innan hästen får frukost, får den kraftfoder...
2
Svar
22
· Visningar
3 797
Senast: lil-sis
·
H
Träning Jag skulle vilja ha tips på övningar där jag får henne att samla och trampa under sig ordentligt.. som det är nu så travar hon iväg i...
Svar
13
· Visningar
1 994
Senast: Lorpan
·
K
Träning vill börja med att höra om det r något an ska tänka på vad det gäller så shettisar? sen vill jag veta om det är någon som vet något...
Svar
7
· Visningar
1 292
Senast: Pettsson
·
Träning Var och hämtade nya pålle i helgen, en 3 årig islandshingst helt opåverkad av människor och icke grim och ledvan. Att lasta var...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 374
Senast: boella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar