Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har nån mer än jag lagt märke till hur det sprakar i borstarna nu på vintern när man borstar hästen?? Kom på detta häromdagen, när jag...
Svar
11
· Visningar
1 076
Senast: asmodeus
·
Träning Rädslan har kommit lite smygande. För några veckor sedan när jag ledde en unghäst till hagen slet denna sig och sprang över mig, så som...
Svar
9
· Visningar
1 110
Senast: break_a_leg
·
M
Träning :confused: Jag sköter en häst åt en tjej han har sår på benen som HON säger att det har han haft över ett år han blev verkad för ca 6...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: szanna
·
P
Träning Är det nån av er som brukar dra in magen och klämma åt jättemycket med knäna när ni ska stanna eran häst? jag gör det på min häst hon...
Svar
18
· Visningar
1 210
Senast: Asterix
·
R
Träning Kan man lära hästar att gödsla på ett ställe i boxen, isåfall hur? Min hingst, en fyraårig PRE, gödslar i hela boxen och trampar runt...
Svar
16
· Visningar
1 378
Senast: mirage
·
Träning Hur stora är era åringar? ( födda 03) Hur stora tror ni dom kommer att bli? :banana:
2
Svar
25
· Visningar
1 721
Senast: ako
·
M
Träning Det finns en häst som duschas varje dag, inte för att det stör mig men jag undrar bara om det inte förstör hästen naturliga fett i...
2
Svar
32
· Visningar
3 416
Senast: seejii
·
Z
Träning Häromdagen sprang mitt föl (8 mån) över mig duktigt. Jag skulle just leda in henne i hagen när något knäppte till i skallen på henne och...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 803
Senast: Annika_L
·
E
Träning När anser ni att det är FÖR kallt för att rida, då menar jag ute eller i oisolerat ridhus? Hur kraftig/stark kyla klarar hästarna av att...
2
Svar
32
· Visningar
2 909
Senast: Gisburne
·
E
Träning Hej jag har ett ungsto på 2,5 år som har skaffat sig en del ovanor. Bland annat är hon väldigt naffsig dvs småbiter och gräver i fickor...
Svar
5
· Visningar
1 461
C
Träning Tittar nu på böker som skulle passa mig jag har beställt Unghästen med Ingrid Andersson och Charlie Lindberg. Någon som har något fler...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Lena_B
·
Träning Jag låter bilden tala för sig själv: Bild :cool:
2
Svar
31
· Visningar
2 256
Senast: gadriel
·
M
Träning Hur f-n kan en sådan här människa har djur..... märker inte att de släpar en häst flera kilometer efter transporten... fy vad...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 613
Senast: Enya
·
F
Träning Har funderat lite på det här med klicker-träning, sedan jag sett ett par klickertränade hästar "in action". Det är ju himla imponerande...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: Gnapp
·
M
Träning Vet inte om jag lagt tråden rätt, men jag provar......... Går i funderingar angående kastration, och nu behöver jag råd. Min största...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 511
Senast: Iglatjarn
·
S
Träning Som så många andra hyr jag in mina hästar hos någon som äger både stall och mark. Detta innebär att man inte alltid kan få som man vill...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 287
Träning Har alltit velat märka mina hästar på ngt sätt (gärna synligt) "men det är ju bara travhästar" som ska märkas... Har nu hört mig för...
Svar
13
· Visningar
1 490
Senast: matte04
·
F
Träning Hästen jagbehöver hjälp med stegrar sig om man tar i henne hon går in bakifrån med tryck ex med kvast(inte liner då reser hon sig)
Svar
9
· Visningar
1 915
H
Träning hej!! någon som vet någon bra Nh kurs? gjärna i nordvästra skåne. :bow:
Svar
2
· Visningar
696
Senast: AnetteJT
·
W
Träning Min finska kusin tänkte sej vara kul och skickade mej en länk till en sida: http://www.hevosenkanssa.com - nu är det bara så att fast...
Svar
3
· Visningar
1 286
Senast: Sepeli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama