Sv: duscha varje dag
Det finns faktiskt vissa human mediciner man använder på djur. Men man skall ALDRIG "självmedicinera" varken sig själv eller djur om man inte har 100% kunskap eller fått direktioner av veterinären.
Dock har jag bara använt liniment framställda för djur på mig själv, inget annat preparat avsett för djur. Då vore man nog helt fel ute.
Jag använder tex, orudis gel 2,5% på både mig själv och djur. Användes vid ett ödem på hästen och vid sen, ligamentskada...
På mig själv, ett sprucket ledband och muskelfäste som gått av nästan helt.
Magnecyl är ett annat preparat som faktiskt används på hästar... låter helt skumt, men det är ett faktum. Men som sagt... Man ska vara j*vligt försiktig.
Angående piamar, så ser jag en människa av stora och speciella behov som kan skriva en hel del knasigheter, men ni får inte glömma att det faktiskt är en människa med ett gott hjärta bakom dessa ord, och därför bör behandlas med lite mer vördnad.
Man kan korrigera felaktiga påståenden på andra sätt och anpassa sig lite efter individen. Troll är en stark överdrift, eftersom det inte finns troll... Inte i min värld iallafall, kanske i din?