Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Om eran häst sparkat er?? Var ute och gick förra helgen, med mitt 3åriga sto...Allt gick SUPER! Orädd och snäll...jag och min sambo...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 100
Senast: Zandrah
·
N
Träning ...Hur motionerar ni era hästar? och hur gamla är dom? Är det något ni INTE gör pga ålder?
2 3
Svar
43
· Visningar
2 966
Senast: Egonson
·
Träning Hörde när jag var liten att man helst inte skall rida hästen samma dag som den blev skodd, stämmer det? Min foderhäst skall skos på...
2
Svar
28
· Visningar
11 999
Senast: Pansi
·
S
Träning Har läst det massor med gånger i annonser och dylikt, hur fasiken kan man skriva något sådan?? HÄSTEN kan ju aldrig bli NH-tränad...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 344
Senast: boella
·
T
Träning Vad är din syn på just företeelsen "svinga rep" som för övrigt tycks ha gett upphovet till skällsordet "repviftare" för dem som utövar...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: 3Gringos
·
Träning Hur stor skillnad är det eg på att ha en unghäst och en äldre häst? Tidsmässigt alltså. Hur mycket mer tid kräver en unghäst? (3-4 år...
Svar
16
· Visningar
2 191
Senast: szanna
·
Träning jag var ute och gick med "min" nya häst. en hyfsat bufflig och otränad (åtminstone när det kommer till ledarbiten :D ) kallboldsvalack...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Cilla
·
Träning Har nån nåt bra tips på såna? Har dock ingenstans att jobba hästen lös. Hagen är lervälling och vill inte släppa honom helt utan staket.
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: Mirre
·
Träning Jag ser många här i närheten som sitter och rider sin häst i form i alla 3 gångarter väldigt ofta. Jag själv brukar jobba hästen lite...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 596
Senast: MizzBellie
·
Träning ...för en häst med hovbensrotation?????+ Mår den isåfall bättre av att bli tiangelmärkt och gå och vara fölsto resten av sitt liv...
Svar
8
· Visningar
854
Träning Min nordis har fått för sig att han inte ska ha nåt på huvudet. Vare sig det är träns eller grimma. Och jag kan inte begripa varför...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: Mirre
·
T
Träning När jag gick till affären med mina barn idag fick jag en så härlig bild av vad ledarskap handlar om. Min yngste son sprang framför...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Yrja
·
Träning Stod i stallgången med en häst (ej min),och höll den i grimman medan min kompis tvättade ett sår den fått på bakbenet (fanns inga...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 296
Senast: Nelle
·
S
Träning Jag gör nu någonting som jag för tio år sedan tyckte var dumt att göra. Jag rider nämligen bara 20-30 min en gång per vecka. Jag...
Svar
13
· Visningar
1 446
Senast: solbacka1
·
Träning Hej. Konstigt problem kanske, men jag kan inte ta kort på min nya häst, hon är jätterädd för blixten. Försökte först i hagen, hon blev...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Wyall
·
Träning Min stora häst behöver komma ut på promenad! Hon ser så bedrövad ut varje gång som stalltjejerna bara tar med valacken ut, men eftersom...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: pannkakssmet
·
Träning Så nu har jag fått mig ett litet problem med åringen :( Förra vintern upptäckte jag att hon gärna bajsade i sin foderkrubba. Så jag...
Svar
18
· Visningar
1 176
Senast: angelaL
·
Träning ..talas det ju mycket om... Men om man rider på en rak grusväg ute i skogen tex, vilken är ytter och inner sida då? Bara en tanke som...
2
Svar
20
· Visningar
2 950
Senast: keramin
·
Träning Skulle gärna vilja ha någon att bolla lite med som också vill rida och hantera hästar efter hans filosofi :) Om någon har någon bra...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 475
Senast: knasan
·
B
Träning Har ett tinkersto importerad från Irland som är tio år och jag har ägt henne dom sista två. Har mestadels ridit henne men har börjat...
Svar
8
· Visningar
926
Senast: Backen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30