Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag skulle jättegärna vilja ha tips om övningar att träna med en 1.5-åring. Hon är jättesnäll och lugn och har, än så länge, inga...
Svar
6
· Visningar
2 144
Senast: pannkakssmet
·
B
Träning Hmm...nu har jag blivit ganska förvirrad med det här hur handen ska vara. Jag red för två olika tränare (med samma häst) och...
Svar
9
· Visningar
1 913
Senast: Mirre
·
T
Träning Idag har jag insett yttertygelns betydelse. Jävlar vad det satt hårt. :) Stöd på ytter, ja visst! Det har man ju hört...men jag är...
2
Svar
34
· Visningar
3 318
Senast: Fifflan
·
A
Träning måste hästar med kronisk bronkit triangel märkas?? vad innebär egentligen en triangelmärkning mer än att hästen inte får tävlas? MVH Anja
Svar
4
· Visningar
883
Senast: ako
·
H
Träning Har nån något bra tips om hur man får en bra sits? I traven sitter jag och skumpar på rätt bra.. :angel: Skulle vara bra med lite tips :D
2
Svar
27
· Visningar
2 052
Senast: tant agda
·
G
Träning vad är skvätträdd??? Har aldrig hört det å måste veta? en tjej fråga i fall hästen va skvätträdd... fattar inget !! Blir såå gla om...
Svar
12
· Visningar
1 985
Senast: Blueberry
·
Träning Hej! Tidigare så har jag på ridskola ridit i 1h.. min första foderhäst tyckte ägarinnan att jag skulle rida MINST en timme oavsett...
Svar
18
· Visningar
1 644
Senast: Qodrofenia
·
B
Träning Är nyfiken på vad ni här på Buke har lärt er angående om man ska stå i stigbyglarna vid klättring i backar. Har själv lärt mig att man...
2
Svar
23
· Visningar
2 603
Senast: mathil
·
Träning Har haft en liten fundering - och som vanligt när ttl funderar så finns det antagligen ingen som kan svara. Men jag skriver ändå...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Yrja
·
S
Träning Har ett engelskt fullblod som jag bara har haft i 2 veckor. När hon står inne i sin box så står hon ofta och nickar kraftigt med huvudet...
Svar
13
· Visningar
1 995
Senast: Kivina
·
Träning Om eran häst sparkat er?? Var ute och gick förra helgen, med mitt 3åriga sto...Allt gick SUPER! Orädd och snäll...jag och min sambo...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 100
Senast: Zandrah
·
N
Träning ...Hur motionerar ni era hästar? och hur gamla är dom? Är det något ni INTE gör pga ålder?
2 3
Svar
43
· Visningar
2 969
Senast: Egonson
·
Träning Hörde när jag var liten att man helst inte skall rida hästen samma dag som den blev skodd, stämmer det? Min foderhäst skall skos på...
2
Svar
28
· Visningar
12 044
Senast: Pansi
·
S
Träning Har läst det massor med gånger i annonser och dylikt, hur fasiken kan man skriva något sådan?? HÄSTEN kan ju aldrig bli NH-tränad...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 344
Senast: boella
·
T
Träning Vad är din syn på just företeelsen "svinga rep" som för övrigt tycks ha gett upphovet till skällsordet "repviftare" för dem som utövar...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: 3Gringos
·
Träning Hur stor skillnad är det eg på att ha en unghäst och en äldre häst? Tidsmässigt alltså. Hur mycket mer tid kräver en unghäst? (3-4 år...
Svar
16
· Visningar
2 192
Senast: szanna
·
Träning jag var ute och gick med "min" nya häst. en hyfsat bufflig och otränad (åtminstone när det kommer till ledarbiten :D ) kallboldsvalack...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Cilla
·
Träning Har nån nåt bra tips på såna? Har dock ingenstans att jobba hästen lös. Hagen är lervälling och vill inte släppa honom helt utan staket.
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: Mirre
·
Träning Jag ser många här i närheten som sitter och rider sin häst i form i alla 3 gångarter väldigt ofta. Jag själv brukar jobba hästen lite...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 596
Senast: MizzBellie
·
Träning ...för en häst med hovbensrotation?????+ Mår den isåfall bättre av att bli tiangelmärkt och gå och vara fölsto resten av sitt liv...
Svar
8
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Födda -21