Sv: "Hästen är NH-Tränad"
Men Totola, om du förstår vad vi skriver, varför envisas du med att skriva "NH-tränad"? Varför har du inte sugit åt dig av det Sweet och jag skrivit? Det är ju just om detta felaktiga uttryck som tråden handlar!
OM jag har häst enligt NH-filosofin, kan du vara säker på, att hästen har glädje av det.
Om du vill diskutera vad NH är och hur det påverkar vårt förhållande till hästen, så är jag med, under förutsättning att nivån är rätt.
LIA
Men Totola, om du förstår vad vi skriver, varför envisas du med att skriva "NH-tränad"? Varför har du inte sugit åt dig av det Sweet och jag skrivit? Det är ju just om detta felaktiga uttryck som tråden handlar!
Nu förtår inte jag... hur du menar! Skulle hästen få en filosofi?Jag förstår att ni tycker att NH är en filosofi som inte överförs på hästen bara för att människan använder sej av filosofin i hanteringen.
OM jag har häst enligt NH-filosofin, kan du vara säker på, att hästen har glädje av det.
Tycker att vi försökt att argumentera i våra inlägg. Problemet är att du kommer med konstiga påståenden om NH och upprepar felaktigheter hela tiden, vilket gör det omöjligt i längden.Men HUR ska jag förstå varför jag har fel om ingen argumenterar mot mej? Det jag hört hittills är bara: NH är inte träning. Man kan inte jämföra så.
Varför? Har ni läst exemplen ordentligt och ens försökt förstå hur jag tänker?
Om du vill diskutera vad NH är och hur det påverkar vårt förhållande till hästen, så är jag med, under förutsättning att nivån är rätt.
Jag skulle snarare läsa av hästen och gå på det. Viktigare än tillfälligt uppförande är hästens inneboende egenskaper.Men jag skulle snarare fastna för en häst som är välhanterad, känslig och respektfull mot sin dåvarande ägare, snarare än riktigt bufflig och svårhanterad.
LIA