Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Skriver för en stallkompis del, hon undrar om det finns nån bra film att få tag på om NH på svenska? Att det finns massor på Engelska...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Mirre
·
S
Träning Nån som har positiva erfarenheter utav något som Monty Roberts står för? Jag läste boken för ett tag sen, och tyckte väl att det var...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: vovicockokanon
·
B
Träning En av våra ponnyer har fått ett helt förändrat lynne. Jag funderar på vad anledningen kan vara. När den kom till oss i vårt lilla stall...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: Veronika
·
T
Träning undrar om det är någon som har bra tips på hur man får en häst att sluta krubbita. det finns en häst i vårt stall som krubbiter jämt och...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Sweet
·
H
Träning Har jag fått det om bakfoten? Jag försöker backa min häst genom att försiktigt svänga repet fram och tillbaka "gunga" men jag måste...
Svar
9
· Visningar
955
Senast: Tee Showah
·
M
Träning Jag har under de år jag ridit varit en bortskämd ridskole elev, med varmt ridhus :) Nu rider jag ju 2 ggr/vecka på privat häst och...
2
Svar
20
· Visningar
3 248
Senast: Chivita
·
J
Träning Hej!..jag ska kanske bli medryttare på en häst..Är det jobbigt att vara medryttare på en häst..jag ska i så fall bara vara där 2-3...
2
Svar
27
· Visningar
6 191
Senast: Morotsbiten
·
Träning Min lite aggressiva häst börjar jag bli less på nu, sen många klagat på att han gör si, han gör så. Själv brukar jag inte se det som...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: Totola
·
A
Träning Vad ska jag ta hjälp av för specifika övningar (både uppsuttet och mark) för att på ett bra och lätt sätt (för hästen) lära vblstoet jag...
Svar
19
· Visningar
2 327
Senast: barajag...
·
Träning Hej Har någon nån idé vad jag ska göra med min häst som är så pigg och framåt att jag snart inte orkar med det. Det är en fd travare...
Svar
14
· Visningar
1 331
Senast: twinstar
·
Träning Lösdrift? Går det att ha en häst på lösdrift året om som man rider och tränar? Vilka erfaenheter har ni av det?
Svar
8
· Visningar
899
Senast: Mynta2
·
D
Träning Jag har kikat på ett stall där det var kakel i boxarna. Vad anses? (kanske fel tråd)
Svar
10
· Visningar
1 218
Senast: Donna
·
Träning För er som kommer ihåg mina tidigare trådar pom mitt hannoveraner sto som jag först trodde bara trilskades och sedan visade det sig att...
Svar
3
· Visningar
948
P
Träning Ja hon lyfter så snällt i hagen när jag kratsar och knackar. Står länge stilla och är för övriga ett harmoniskt föl. Men när nu min...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: Lupin
·
Träning jag har läst mer och mer om NH, och jag är SÅ intresserad! jag vill verkligen lära mej, men jag vet inte vart jag ska börja! har suttit...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Priscilla
·
M
Träning Vad är det för skillnad på Natural Horsemanship och Hästhantering :confused: Monke :idea:
Svar
7
· Visningar
1 193
Senast: Morotsbiten
·
P
Träning hej jag saknar att sköta om hästar och pyssla med och inte bara rida på ridskola man tappar väldigt mycket teori och praktik när man...
Svar
4
· Visningar
1 310
Senast: Totola
·
Träning Jag undrar helt enkelt om någon har något tips på hur man kan få in en häst som absolut inte vill gå på transporten utan att använda...
2
Svar
36
· Visningar
2 247
Senast: cia96
·
M
Träning Vilken tävlingsgren tycker ni är den naturligaste för hästen? och då menar jag inte att trav är naturligast för travhästen och dressyr...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 903
Senast: Hera
·
Träning Hej. Har läst en del trådar om detta men de flesta tyckte jag inte stämde riktigt med mitt problem så jag provar här om någon kan ge mig...
Svar
8
· Visningar
1 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat

Omröstningar