Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min nordis har fått för sig att han inte ska ha nåt på huvudet. Vare sig det är träns eller grimma. Och jag kan inte begripa varför...
Svar
4
· Visningar
1 257
Senast: Mirre
·
T
Träning När jag gick till affären med mina barn idag fick jag en så härlig bild av vad ledarskap handlar om. Min yngste son sprang framför...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Yrja
·
Träning Stod i stallgången med en häst (ej min),och höll den i grimman medan min kompis tvättade ett sår den fått på bakbenet (fanns inga...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 296
Senast: Nelle
·
S
Träning Jag gör nu någonting som jag för tio år sedan tyckte var dumt att göra. Jag rider nämligen bara 20-30 min en gång per vecka. Jag...
Svar
13
· Visningar
1 447
Senast: solbacka1
·
Träning Hej. Konstigt problem kanske, men jag kan inte ta kort på min nya häst, hon är jätterädd för blixten. Försökte först i hagen, hon blev...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Wyall
·
Träning Min stora häst behöver komma ut på promenad! Hon ser så bedrövad ut varje gång som stalltjejerna bara tar med valacken ut, men eftersom...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: pannkakssmet
·
Träning Så nu har jag fått mig ett litet problem med åringen :( Förra vintern upptäckte jag att hon gärna bajsade i sin foderkrubba. Så jag...
Svar
18
· Visningar
1 178
Senast: angelaL
·
Träning ..talas det ju mycket om... Men om man rider på en rak grusväg ute i skogen tex, vilken är ytter och inner sida då? Bara en tanke som...
2
Svar
20
· Visningar
2 976
Senast: keramin
·
Träning Skulle gärna vilja ha någon att bolla lite med som också vill rida och hantera hästar efter hans filosofi :) Om någon har någon bra...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 476
Senast: knasan
·
B
Träning Har ett tinkersto importerad från Irland som är tio år och jag har ägt henne dom sista två. Har mestadels ridit henne men har börjat...
Svar
8
· Visningar
926
Senast: Backen
·
Träning Skriver för en stallkompis del, hon undrar om det finns nån bra film att få tag på om NH på svenska? Att det finns massor på Engelska...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Mirre
·
S
Träning Nån som har positiva erfarenheter utav något som Monty Roberts står för? Jag läste boken för ett tag sen, och tyckte väl att det var...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: vovicockokanon
·
B
Träning En av våra ponnyer har fått ett helt förändrat lynne. Jag funderar på vad anledningen kan vara. När den kom till oss i vårt lilla stall...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: Veronika
·
T
Träning undrar om det är någon som har bra tips på hur man får en häst att sluta krubbita. det finns en häst i vårt stall som krubbiter jämt och...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Sweet
·
H
Träning Har jag fått det om bakfoten? Jag försöker backa min häst genom att försiktigt svänga repet fram och tillbaka "gunga" men jag måste...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Tee Showah
·
M
Träning Jag har under de år jag ridit varit en bortskämd ridskole elev, med varmt ridhus :) Nu rider jag ju 2 ggr/vecka på privat häst och...
2
Svar
20
· Visningar
3 248
Senast: Chivita
·
J
Träning Hej!..jag ska kanske bli medryttare på en häst..Är det jobbigt att vara medryttare på en häst..jag ska i så fall bara vara där 2-3...
2
Svar
27
· Visningar
6 196
Senast: Morotsbiten
·
Träning Min lite aggressiva häst börjar jag bli less på nu, sen många klagat på att han gör si, han gör så. Själv brukar jag inte se det som...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: Totola
·
A
Träning Vad ska jag ta hjälp av för specifika övningar (både uppsuttet och mark) för att på ett bra och lätt sätt (för hästen) lära vblstoet jag...
Svar
19
· Visningar
2 332
Senast: barajag...
·
Träning Hej Har någon nån idé vad jag ska göra med min häst som är så pigg och framåt att jag snart inte orkar med det. Det är en fd travare...
Svar
14
· Visningar
1 331
Senast: twinstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka