Sv: Handlade jag rätt?
Jag tror att du tanker ratt, men du handlade fel enligt mej.
Jag undrar vad du tankte pa nar du stod och gullade och matade en hast, nar en annan manniska rengjorde ett sar?????????
Det ar mycket viktigt att den som haller i hasten ar vaken pa hastens ALLA rorelser och lemmar. Star du och ger en hast ett apple, sa tittar du antagligen pa applet och hastens mun, nar du skulle kollat pa oronen och hur hasten reagerade pa allting!! Tank om hasten hade flygit i luften och fatt panik, och dar star du utan att veta att det skulle handa, utan chans att gora nagonting at det, och dessutom med ett djavla apple i handen!! Jag fattar varfor olyckor hander nar sadana som du haller i hastar!! Hade det varit jag som stod under hasten och rengjorde saret hade jag anvant spoet pa dej och inte pa hasten, for du hade ingen pejl alls pa vad du gjorde.
Dessutom tycker jag att du gjorde fel nar det tog 3 ganger innan hasten stod still. Och var det inte for att agaren till hasten tvattat rent saret, hade det kunnat blivit en 4:e gang.
Du sa inte till hasten tillrackligt mycket forsta eller andra gangen for att den skulle sta still och fa respekt for dej.
Jag hade sagt till tillrackligt hart for att hasten skulle fatta redan forsta gangen. Att peta med ett spo pa en angvalt ar ingen ide, battre att dra till hart en gang, an att behova ha samma argumenation med hasten igen, igen och igen!!
En hast behover inte alltid vara latthanterlig, men manniskorna som har hand om hasten maste veta vad de sysslar med och denna gangen maste jag saga att du stod och sov.
Jag tycker att det ar intressant hur ni hade ett spo till hands, men inte ett grimskaft, men det ar ju en helt annan diskussion.
Att man alltid ar vaken nar man sysslar med hastar ar ett maste, men att man alltid har ratt utrustning till hands ar en sjalvklarhet!! :smirk: