Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Någon som har någon erfarenhet av pessoasele/inspänning?? bra som dåliga... Hur fukar det och kan man använda det på unghästar...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 213
Senast: alisson
·
Träning Jag har en fråga till er bukefalister :). Jag har hittat en häst som jag är mycket intresserad av och det är bara ett föl på sex...
Svar
11
· Visningar
1 237
Senast: giffan
·
H
Träning Vad kostar en bra lastkurs idag? Med bra menar jag en kurs där deltagaren/deltagarna får hjälp att verkligen befästa lastningen som...
Svar
3
· Visningar
876
Senast: Sammet
·
Träning vads kan och bör jag göra föra att hjälpa min häst att arbeta rätt vid longering? jag vill inte sätta på henne en massa hjälptyglar...
2
Svar
26
· Visningar
2 006
Senast: Wilfa
·
Träning Kanske inte någon NH-tråd direkt? Min valack har stor respekt för elstaket. Hästarna får alltid gå in lösa eftersom det bara är ett...
Svar
15
· Visningar
1 093
Senast: mian1
·
H
Träning Hej! Jag har ett sto på 5 år som jag har haft i c:a 5 veckor. Allt har gått bra och hon är väldigt fin och lugn att hantera! Men nu...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Häst 2004
·
S
Träning min ena häst har patella i sitt ena bakben. (ngt som enligt vet troligen kommer växa bort senare med mer muskler men nu handlar det om...
Svar
13
· Visningar
1 779
Senast: Yrja
·
H
Träning stanna/ göra halt vet inte om jag ska lägga den här tråden på NH eller hästhantering (eftersom jag inte sysslar med nh i den...
Svar
8
· Visningar
909
Senast: Totola
·
Träning Min häst är en stor nordiskorsning som är jättesnäll :love: . Men nu testar han nog mig för fullt! :devil: När jag ska leda honom de...
2
Svar
28
· Visningar
2 484
Senast: Arwyn
·
O
Träning Jag ahr en 16 årig fjordingvalack.. När jag fick honom så var han väligt dålig på att lyfta på hovarna när jag skulle kratsa dem...
Svar
5
· Visningar
958
·
B
Träning Hejsan! Det kan hända att jag skall börja rida en shettis inom en tid.. Vet inte ännu, men isåfall... Så är det massor med saker som...
Svar
10
· Visningar
988
Senast: -Stella-
·
A
Träning jag ska göra det nästa gång jag rider så jag kan koncentrera mig på min sits och styra osv hästen bara med mina skänklar och...
Svar
12
· Visningar
2 012
Senast: ETGT
·
N
Träning Idag har hon hoppat över två gånger, hon är inte hungrig då mat finnes, nu har vi satt upp ett riktigt älg staket vet ej om hon hoppar...
Svar
13
· Visningar
1 479
·
Träning Funderar på att köpa en hingståring/tvååring. Och undrar lite vad det är som gäller och vad jag ska tänka på. Mamma har dock haft...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: *Maria*
·
S
Träning Måste fråga er som låter era hästar åka lösa...hur står de? hur fungerar det, vilken ålder på häst och varför åker den lös? Vad har ni...
Svar
7
· Visningar
1 207
Senast: Alexandra_W
·
Träning Jag har blivit medryttare på en D ponny på 142 cm som är jätte söt och hur trevlig som helst! Hon ägs av en 14 årig tjej som är minst...
Svar
15
· Visningar
1 464
·
J
Träning Hejsan! Jag tänkte fråga en sak som min häst gör när jag kommer till hagen för att hämta henne. Det är så att hon går med ett annat...
Svar
3
· Visningar
712
·
Träning Jo, jag tänkte höra lite åsikter om att tränsa hästar vid ung ålder. Mitt halvblod på 1 år o 3 mån har jag tänkt köra in så att hon kan...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: Alexandra_W
·
Träning Behöver tips på övningar/arbete för muskling av halsen. Hade kiropraktorn ute igen och han sa bla. att min häst har en mycket fin...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: Yrja
·
M
Träning Här har jag ett skräckexempel på en häst att hantera. När jag jobbade i England fanns det där en häst som var en korsning av gud vet...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: tgd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka