Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Nu har jag fått nog :devil: Hon är en ängel på marken, men ibland när man rider så får hon för sig saker. Häromdan skulle hon inte gå...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: Miss Q
·
F
Träning Jag är medryttare på en 4,5-årig nordsvensk och har stora problem med att få henne i gallopp.När jag rider ute bockar hon sällan vid...
Svar
10
· Visningar
1 227
Senast: seejii
·
Träning Jag skrev en tråd här inne för några veckor sedan om mitt hannoveraner sto som har ett jäkla temperament. Hon testade ju mig för allt...
Svar
13
· Visningar
1 679
Senast: nanni
·
H
Träning Tänkte på en sak härom dagen då jag red... hur mkt trampar ni ner i stigbygeln... vilar ni bara fötterna där eller stäcker ni bara ner...
2
Svar
24
· Visningar
2 904
Senast: Majken
·
S
Träning Min häst är inte svår att fånga i hagen men bedrövlig att leda in från hagen...Har haft honom ett tag nu och jag tycker jag provat...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Sudd
·
C
Träning Jag undrar bara ifall nån vet hur mycket en vuxen normalstor shetlandsponny orkar dra. Då menar jag med vagn,övrig utrustning och kusk...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Nora
·
M
Träning Har fått hem ett 12 årigt travarsto. hon har inte gjort så mycket i sommar och är (ursäkta mig) smällfet!!!! hur sjutton ska jag få...
Svar
5
· Visningar
783
Senast: chrysler
·
Träning Jo, jag äger ett litet svenskt halvblod på 1 år o 3 månader. Hon är väldigt hanterad sen dag ett då jag har ägt henne sen dess. När...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: ETGT
·
Träning Hej Jag undra om era små troll har börjat testa er nu vid 1,5 års ålder. Vad gör ni då. Min gubbe surade i morse vid utsläpp. Han...
Svar
15
· Visningar
1 115
Senast: CosmicQueen
·
A
Träning Jag hittar ingenstanns att skriva den här tråden, så jag hoppas att denna inriktning går bra..=) Jag har en grej som jag har gått o...
Svar
5
· Visningar
1 362
S
Träning Jag har för det mesta inspänning på min shettis då jag longerar han. Han söker sig välgt bra med det och det märks även då ryttaren...
Svar
2
· Visningar
738
M
Träning Jag har nu fått hem en ny häst. Den andra hästen och hon verkligen hatar varandra. De står och måttar mot varandra i boxen. Och ute bryr...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: Araton
·
O
Träning På våran skola föreläser våra lärare om hur viktigt det är att låta hästarna vara hästar, ska få gå me hästkompisar (flockdjur :smirk: )...
2
Svar
30
· Visningar
2 531
Senast: chrysler
·
Träning En av ridskolans hästar svullnar i benen. Det går ner vid ridning och han tycks inte ha ont. Men vad kan det bero på? Såg att han var...
Svar
4
· Visningar
792
Senast: Mirre
·
L
Träning Hej! Har en häst som är ovanligt snubblig! När jag köpte honom (3 år sen)påstod ägarna att han var säker på foten, men det har jag inte...
Svar
9
· Visningar
4 539
Senast: Juzzzen
·
Träning Jag har länge haft filosofin att man ska lyssna när hästen viskar så slipper man "skriken" eller utbrotten. T ex om hästen tycker något...
Svar
18
· Visningar
1 084
Senast: caballus
·
Träning Ja nu har jag läst Tala med hästar av Henry Blake. En bra bok med mycket hanteringstips vid krissituationer och allt baserat på att ha...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: ika77
·
Träning nu vill jag höra hur ni gör/skulle göra om eran unghäst inte ville gå i en lång och låg form! om hästen ofta tar upp huvudet och...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 083
Senast: lizan
·
K
Träning jag köpte i somras en ny häst som jag har trivts jättebra med. För tre veckor sedan när jag var ute och red i lugn och ro så började han...
Svar
12
· Visningar
1 507
Senast: kurre2004
·
T
Träning Vilka redskap använder ni till ert "lekande" eller till er kommunikation med hästen? Hårda eller mjuka repgrimmor - eller kanske vanliga...
Svar
17
· Visningar
1 599
Senast: boella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka