Ytter och inner sida...

Sv: Ytter och inner sida...

Med utåt i det här fallet menar jag utåt på volten, alltså den geometriska figuren. Vi är helt överens om vilket som är inre sida i förvänd galopp. Inser nu varför jag så sällan svarar utan bara läser på buke. Det är svårt att förklara vad man tänker utan att skriva en hel roman och även då kan man bli missförstådd.

Ser inte heller någon motsättning i hur vi ser på en skänkelvikning på diagonalen. Genom hörnet i höger varv är hästen ställd t h, d v s inåt. I skänkelvikningen på diagonalen efter hörnet är hästen ställd t v, d v s inåt. Anledningen att jag tog med den sidförande skänkeln var för att förtydliga (vilket tydligen misslyckades) vilken sida hästen ska vara ställd åt i skänkelvikningen, det har alltså inte med vilket som är den inre sidan att göra.

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
486
Senast: yamyam
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
401
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 929
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka