Sv: Ställer jag för högt krav???
Naturligtvis broddar man av när snön/isen försvunnit OCH risken för ny snö/halka försvunnit. Här inträffar det i mars/april. Så lite beroende på hur skoningarna hamnar så broddar jag över till blindbrodd i mars, och skor om till sommarskor i april. Ibland går de via blindbrodd ett tag alltså, och andra år går de fullbroddat tills de skos med sommarskor. Beror på hur vädret faller jmf med skoperioderna.
(Numera blir det inte ens skor om till sommarskor, utan plockar av barfota *s*)
chrysler skrev:Oj!Om man broddar av sin häst i mars, var jag bor så slår man ihjäl sig.
Har det varit riktigt ovanligt varmt så kan man brodda av tidigast i slutet av maj, men de är som sagt ovanligt.
Brukar få vänta till juni, ligger fortfarande is på backen tills dess
Naturligtvis broddar man av när snön/isen försvunnit OCH risken för ny snö/halka försvunnit. Här inträffar det i mars/april. Så lite beroende på hur skoningarna hamnar så broddar jag över till blindbrodd i mars, och skor om till sommarskor i april. Ibland går de via blindbrodd ett tag alltså, och andra år går de fullbroddat tills de skos med sommarskor. Beror på hur vädret faller jmf med skoperioderna.
(Numera blir det inte ens skor om till sommarskor, utan plockar av barfota *s*)