Ansvars känsla hos medryttaren!

Sv: Ansvars känsla hos medryttaren!

Hoppas du hittar en person som är bra!
Tyvärr måste man om och om igen visa och tjata på hur man vill ha saker o ting gjorda.
Ibland kan det vara så att en medryttare tar egna beslut, kanske det var så i detta fall. Att hon ansåg att hästen skulle ha en annorlunda foderstat? Man kan ju hoppas på det , för oengarerat slarv är aldrig bra. Inte för att det är bättre med en medryttare som tar egna beslut. Pest eller kolera där...
Tänk på att, rida på ridskola är INTe samma erfarenheter som att ha haft egen häst. På ridskolor får man lära sig och rida, inte mkt mer.

Lycka till
/cj

Förstår dig helt och fullt. Bra att personen är uppsagt. Som ägare har du rätten helt på din sida att känna dig frustrerad samt har rätt att kräva att hästen blir serverad den mat mängd du bestämt! Som "lånare" går man in i lånet med förståelsen att det är just det man gör: lånar. Därmed följer man väldigt väldigt noga, ägarens instruktioner gällande hästens foderstat, ridning och skötsel.

Lycka till! Beundrar dig som redan letar ny medryttare efter så dålig erfarenhet. Går och gruvar mig för att nånsin låna ut min häst, även om det skulle vara väldigt av en avlastning i framtiden ett par dargar iv eckan, jämfört med att ha 7 dagar helt själv . :p

Senast ändrad:

Jo man får hoppas det, ska försöka få tag på en som red på den ridskola som hon stod på förut, hon känner ju ponnyn å tyckte om henne då, så då borde hon ju tycka om henne n, nu är hon ju mycket trevligare, + att då bryr dom sig om hästen seddan tittigare oxå.
låter ju lite konstigt om man tycker att hästen ska ha dubbelt så mycket mat i alla krafftfoderburkar ena dagen å 1/3 del en annan dag låter ju som det är oengagerat slarv. specielt på sista dagen då hon visste att hon inte skulle ut till henne nå mer.
denna person hade ju märkligt nog redan haft en medryttar häst innan. men rida kunde hon ju iaf =)

Jo verkligen, har ju ägt henne ett tag å vet vilken typ utav foderstat hon behöver för att jobba bra och orka med, hon är ju verkligen en energi snåll häst av sig (juförsig så står hon ju med täcke på sig dygnet runt detta år...)
Anledningen till att jag törs det är ju för att jag när jag var i 12 års åldern tog hand om en korsning mellan travnordis och bruksnordsvensk i mer än 1 år, tills han flyttade, hade jag fått så hade jag köpt honom (enligt mig så finns det typ ingen bättre häst en den, men det är ju för att han är lite större å grövre än min dam), seddan så kände jag flera som hade häst i det stallet som var i min ålder å allt funkade bra där, som det skulle, var ju aldrig något liv om fodret eller liknande saker....

Hur är det egentligen med medryttarkontrakt?
Räcker det med muntligt eller måste allt stå skrivet och hur bindande är det i så fall?

Jag förstår att du är arg,eftersom man är rädd om sin häst.Det är ju andledningen till att du är ilsken,verkar det som,för att du BRYR dej! MIn första reaktion var att du borde prata med h*n som var medryttare,men läste sen att du hade gjort det!Och det var ju bra!Man får ju hoppas att männsikan lärt sig något, innan den går vidare till nästa ponny.. :crazy: Jag själv skulle aldrig kunna ha medryttare till min gamling. han är en enmanshäst o blir olycklig när jag inte är där regelbundet..men sen e jag oxå lite överbeskyddande... ;) Men jag hoppas att det löser sig,det finns många tjejer o killar där ute som är duktiga o tar ansvar,fast hästen inte är deras!Lycka till vännen!:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag skaffade en medryttare till min häst här i Augusti. Jag efterlyste en person som kunde rida min häst ett par dagar i veckan nu när...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 562
Senast: TBT
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan detta har jag tänkt på, hur vanligt är den egentligen? jag själv har blivit bestulen på hästfoder, å även många andra i det stallet...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 521
Senast: Långnos
·
Foder & Strö jag har precis köpt ett sto, halvblod av den grövre typen på 3 år. hon är inte inriden men vi ska börja lite smått nu när hon fått känna...
Svar
3
· Visningar
1 380
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama