Har någon stulit hästfoder från dig??

Sv: Har någon stulit hästfoder från dig??

KL.

Vad mycket oärligt folk det verkar finnas!

Själv så tror jag inte att jag har blivit av med så mycket foder genom åren, men jag har ju inte heller direkt suttit och räknat så noga på hur länge allt borde räcka...

Saker har jag däremot blivit av med en del, lite blandat från ridspön till täcke...
Ett tag hade pälsglansen en tendens till att mystiskt försvinna också :smirk:

Trist att det ska behövas lås på precis allt.

Jaa, och en del kanske inte ens anser sig sno saker utan bara "lånar". Dvs att det är okej...

Ja precis... Och om det händer en gång och personen ifråga tillkännager allt så må det väl vara hänt. Men vid upprepade tillfällen är det ju uppenbart att personen behöver skaffa egna grejer och lite sunt förnuft i samma veva.

vad hände?????

Skulle sälja hästen på avbetalning till en som stog i samma stall som mig tidigare, köparen verkade väldigt bra som person o tog bra hand om sina andra hästar, så jag gick med på avbetalning. Däremot så fullföljde hon aldrig sin betalning utan sålde hästen vidare. Har dock hittat hästen idag hos de nya ägarna o hon har det bra där, jag gör inget anspråk på hästen. Dock blev dom väldigt förvånade när jag hörde av mig. Jag förlorade mkt på den "affären" men lärde mig en läxa, aldrig mer sälja på avbetalning, inte ens till sin bästa vän

Men gud vilken mardröm. Ni gjorde ingen rättslig sak av det då? Jag menar, en häst kan ju vara värd väldigt mycket pengar.

kl

Jag har inte varit med om att något blir stulet. Dock har jag själv blivit anklagad för stöld.

Jag kom till stallet som vanligt och skulle hämta in hästen då en tjej som verkligen gillade skämma ut mig på alla vis, kommer emot mig, jättearg, och frågar vart hennes havresäck tagit vägen. Jag står där bara helt paff och säger att jag inte ens sett den.
Hon står iaf där och skriker massa saker och försöker nästan övertala mig att säga att jag tagit havren.
Snart säger hon också att hennes tomma havrepåse låg bland mina grejer (både hennes och mina låg på samma ställe) och då kommer jag på att hennes kompis använt havresäcken. Men det är som att tala med en vägg och hon börjar fråga om det var min boxgranne som tagit det? Eh?
Till slut går hon iväg och ringer sin kompis för att gnälla att havren blivit stulet och får reda på att det faktist var hennes kompis som flyttat påsen.

Inte en enda ursäkt fick man heller.

Sheet vad arg jag hade blivit :)
I våsrat stall så har vi och en inhryning samma hö och halm som man får ta hur mkt man vill av. : ) men kraftfodrest så har hon något danskt/tyskt foder för honn gillar inte vanligt svenskt foder så vi är ganska lugna med det. :)

Jodå, har blivit bestulen på det mesta. :(Hö, halm, havre, betfor, vetekli, miner, fodermorötter, saltsten, svettäcke, regntäcke, täckesgjord och tyglar.

Även blivit "lånad" på tömmar och tömkörningsgjord(tillbakalämnad leriga), klippmaskin, täcken mm.

Ett tag funderade jag på sätta larm på min hö och halmhög :idea: pga en jänta (med dunderrik farsa, rikast i Uppland på den tiden) som snodde halm, foder, utrustning så fort hennes tog slut.

Jaa, det har väll de flesta någon gång? I alla fall så hade min kompis och jag åkt till hennes mamma med hästen och vi tog med mig en viss mängd müsli dit, när vi åkte därifrån så fanns ungefär halva tunnan kvar. 1 vecka senare när vi kom hem så fanns inte ett korn kvar i den tunnan. Vi låste in grejorna efter det, för en längre tid sedan så var det också en man som varrt av med en sulki i stallet,. det är ju lite värre faktiskt..

KL

Jag har inte blvit av med något foder. Men jag har bara varit inackoderad en gång och det varade i ett halv år. Annars har jag haft hästarna hemma och då inte haft någon inackoderad. Att ingen snodde foder när jag var inackoderad var kanske för att man visste aldrig vem som kvällsfodrade då det var den som var sist i stallet. Och ingen hade samma foder som jag och på morgonen turades vi ju om.

*kl*
Konstigt att det bara skrivs av folk som blivit bestulna här... :confused: Måste ju finnas tjuvar här oxå.... även fast de inte vågar skriva ngt.:confused::mad:

i stallet jag stod i förr så ingick de 10kg hö i hyran och havre, men jag ville ha mer hö till min häst så betalde extra för att få 12kg hö i alla fall.. han var dyr på de..
men till slut tröttnade jag och tog även dit eget gö så ja fodrade med 15kg hö om dagen, men vipps så var balen slut och hästen rasade i vikt.. och ja provade med både de enda och de andra för att få upp honom i vikt..

sedan bestämde jag mig för att flytta då de var så struligt att behöva ha eget hö och dyl för att få i hästen de han behövde. Dagen då jag flyttade fick jag höra utav en av dom andra hyresgästerna att stallägaren hade gått och tagit massor med hö ur mina hösäcker och ur boxen. minst 7kg varje dag plockade han bort.
så min lilla häst fick ju endast 7-8 kg hö om dagen..

En månad efter flytt så var hästen i väldigt fint hull, när vi flyttade syntes vart enda revben :( hemskt ju hur folk håller på...

har även blivit av med både täcken, träns/bett och en dyr säkerhetsväst.. så dit flyttar jag aldrig mer...

Jag får ha min mat ifred, står i litet stall med trevligt folk som köper egen mat:D

Var dock med om liknande problem som du. Vi skaffade ett skåp att förvara maten i och främst då mineralerna med lås på! Trist att behöva göra det, men kan säga att det hjälpte.

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 184
Senast: Meggan
·
Relationer Jag hade en bästa vän som jag lärde känna när jag var runt 20-21 år ungefär. Vi var nära vänner till förra sommaren, dvs i ca 13 år. Vår...
2
Svar
24
· Visningar
7 170
Senast: LenaH
·
Hästmänniskan Okej. Jag måste skriva av mig. Jag tycker inte att det är roligt att hålla på med hästar längre. Men samtidigt då tycker jag det...
Svar
17
· Visningar
4 128
Hästvård Jag har en älskad fjording som nu är inne på sitt 29 år, hon är pigg och glad som vanligt men jag märker att något har ändrats hos...
Svar
15
· Visningar
1 920
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama