Hjäääälp!!!!!!!!

Sv: Hjäääälp!!!!!!!!

Hej!

Ledarskapsövning är inte lätt att göra om man aldrig gjort det innan. Särskilt inte om hästen reagerar så. Han accepterade inte att du försökte vara ledare för honom.
Min kompis hade en häst som gjorde så, han är världens snällaste häst annars men i volten blev han ett monster, min kompis sprang ut ur volten och hämtade hjälp av en tjej som kan sånt. (hon låg o sov för hon jobbar natt)
I alla fall, numera är han bättre i volten men han kastar med huvudet, svansen är rakt upp i luften och han frustar och låter. Jag skulle i alla fall inte vilja stå där i mitten med honom även om jag vet att han bara försöker se farlig ut.
Min egen häst däremot gjorde precis så som det stod i boken att hästen skulle göra, men det kan bero på att hon är en väldigt lat häst och hellre accepterar att vara underlägsen än att springa på volten. Alla hästar reagerar olika i sådana här situationer. Din häst verkar vara dominant så du måste vara skicklig.
Jag tycker att du ska skaffa hjälp.
Jag gjorde så här: Min kompis som kan sånt här tog första passen med min häst för jag hade ju ingen aning om hur man gjorde, sen när hästen började visa tecken på underlägsenhet fick jag ta över så jag tydligt kunde se vad som hände, sen guidade hon mig, hon stod utanför volten och sa hur jag skulle göra. Det tog många gånger innan jag kunde göra det helt själv. Det är mycket man ska titta efter.

Hoppas jag hjälpt lite..

Liknande trådar

E
Träning Vad kallar ni ''problemhäst''? Är det en häst som inte går att rida? Eller bara en grymt envis å lite dummare häst? Eller kanske en...
2
Svar
21
· Visningar
3 389
Senast: _Isa_
·
A
Ridning Hej, Det är så att innan jag hade mitt avbrott i ridningen för c 3-4 år sedan så var jag medryttare på ett 5årigt halvblods sto...
Svar
14
· Visningar
2 363
Senast: alegria
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 534
Senast: scizofren
·
B
Hästhantering Hej. Har ett väldigt långt inlägg men även om ni tycker det är jobbigt så skulle jag verkligen bli glad om ni tog er tid och läste för...
2
Svar
37
· Visningar
4 335
Senast: Ponnytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar