När vaknade "the Horseman" i dig?

Sv: När vaknade "the Horseman" i dig?

Hej!

Jag "vaknade" efter att jag köpt min nuvarande häst som jag haft i ett och ett halvt år nu. Ett tjurigt sto på 7 år som gått i en hage och gjort som hon vill i 6 av sina 7 år. Ingen liten bit att bråka med.... I alla fall... Så fort man närmade sig spiltan vände hon baken till, hotade att sparka, man kunde inte leda henn från hagen för hon frös fast, om man väl fick ut henne på promenad vände hon baken till, drog o slet, det var nog mer hon som gick med mig. Jag visst inte hur jag skulle bete mig, jag har aldrig varit med om något sådant innan.

Jag ringde min kompis och sa att det kanske är bättre att sälja henne vidare. Jag kände henne inte alls väl då, men visste att hon hade haft unghästar och var ganska duktig. Hon sa bara: jag hjälper dig.

Jag byggde en rundkorall och vi började göra ledarskapsövningar och Ronja, som hästen heter började intressera sig för mig. Hon kom till mig, följde mig lös... jag var i 7e himlen. Hon gjorde detta första gången vi gjorde ledarskapsövningen. Tala om att jag blev frälst. Sedan dess har jag hållt på och min häst är den mest underbara jag träffat. (självklart tycker jag det eftersom det är min häst) =)

Så började det för mig.

Jag undrar: vad är 7 games för något? Det har jag nog missat, kan du beskriva det för mig så vore jag tacksam.

Hälsn. Jessica

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ Det här forumet har funnits ett antal år, och vissa frågor är ständigt återkommande, varpå nån kläckte iden...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 748
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 428
Senast: saddleman
·
Hästvård Lång klinikrapport ang valacken & åringen Imorse gick jag upp klockan fyra, och strax innan sex började vi lasta. Och idag var det den...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 074
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar