Hästmisshandel??

Sv: Hästmisshandel??

:cool: Varför så härsken? Jag har inte pekat ut ngn enskild här; och om du själv blivit illa mottagen här; desto större skäl att A/ agera ansvarsfullt eller helt simpelt B/ inte yttra sig alls. Vissa inlägg talar för sig själv härinne och behöver inte utredas ett enda dugg; man kan avläsa både ålder och mognadsgrad bara av att läsa innantill. Och som i det här fallet..var det inte en vuxen människa som skrev eller hur? Utan en liten tjej. Som förmodligen / vi utgår från att inlägget och skrivaren är "på riktigt"/ har lärt sig hur hon ska bemöta andra här i fortsättningen.
Inte konstigt att Saddam och Bin Laden finns i en värld där vi genast går till attack och agerar enligt grottmänniskostadiet :angel: när det är så enkelt som att för det första inte läsa inlägg man finner frånstötande eller störande på andra sätt.
Ignoreraknappen : funkar inte den?

:idea: Ja det tycker jag är helt okej. Jag har alltid avskytt när människor och djur blir illa bemötta och behandlade och jag är tack o lov inte ensam i världen om det. Om du tar det som ett påhopp är det de facto ett problem för dig att ta itu med.
Du ska alltid behandla andra så som du vill bli behandlad själv; vi är liksom precis lika i känslor och andra kan bli lika ledsna som du över att bli illa bemötta. ;)
Det är så lätt att hoppa på det där tåget med mobbartendenser men det krävs mod och styrka att hoppa av det. Pröva...

Senast ändrad av en moderator:

Tänkte lägga mig i lite! om jag skriver ut i från mig själv så tycker jag att.
-Ja det är kanske lite svårt att få kompisar så fort man tycker lite olika, men det är så det är(det är ju trotts allt ett diskutions forum)
-Men jag tycker nog att alla gärna delar med sig av sina erfarenheter och goda råd, sedan får man ju gå efter sitt eget huvud.
-Jag försöker alltid ge råd som jag anser fungerar o har fungerat.
-jag går alltid efter sund inställning, och i fråga sätter om jag inte håller med(det gör ju andra om mig så då kanske man får en tanke ställare)
- jag föresätter att alla trådar är äkta

Sån är jag ! ;)

Helt ärligt,,, jag kollar inte ålder före jag skriver något här, (jag vet att hon skrev sin ålder...) Och sen är det ju så att detta är ett forum där man har rätt att säga vad man tycker.... jag ska inte vara tyst för att jag inte tycker som alla andra.
skriver man på ett forum får man räkna med att man kan bli bemött på både gott o ont.

Jag smålog när jag läste det där, men jag tycker att Trolljahn har rätt. Med tanke på åldern så ska man inte vara så snabba med att döma. Tro mig, jag har under den senaste tiden sett vad okunskap kan leda till, och därför tycker jag att man ska svara på ett inlägg som om det vore äkta. För alltid lär man någon något! Tycker man att det är en fejkad tråd så behöver man inte svara! Jag har precis varnat min mans systers 12 åriga dotter för att hon ska tänka efter lite innan hon skriver ett inlägg här, just för att hon kan få hela buke efter sig vid fel frågor. Det tycker inte jag att en stackars okunnig flicka på 12 år ska behöva stå ut med när hon faktiskt bara vill lära sig och inte förstår att hon kanske gör fel, tycker fel eller inte ens ser det självklara i saker och ting. Det är viktigt att vi på buke lär den här tjejen och alla andra kunskapshungriga tjejer och killar och gummor och gubbar allt hon vill veta om hästar!
Det hade bara jag varit jätteglad för om jag hade varit i hennes ålder! I min ålder får man smyglära sig saker mycket genom andras atityder här. ( märks det att jag håller på att utbilda mig till lärare? )

Ja, det var nog allt tror jag. Verkar jag ilsk beror det inte alls på buke, utan på att jag sitter med nässelutslag på hela kroppen och får inte klia....Enligt läkaren jag besökte igår så har jag fått det pga av bl.a att jag har varit förkyld i 2 veckor. Snacka om att kroppen reagerar på sig själv!!!

:love: :love: :love: Jag visste väl att det fanns fler av oss..!

:angel: Om jag minns rätt..så konstaterade jag att vi hade olika åsikter i frågan och i slutändan fick vi ju alla svar från den som var drabbad i första hand, jag tycker ju att både du o jag skötte våra "mellanhavanden" riktigt snyggt genom att inte fortsätta debatten..om jag var frän i tonen/ som du uppfattade det/ ber jag uppriktigt om ursäkt för det var inte min avsikt. Det är svårt att via en text förmedla en liten glimt i ögat ibland, tack Gode Gunnar för alla smilgubbar som underlättar, ska försöka använda dom mer i fortsättningen.. ;)

*raderat*.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 345
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka