Hur många grr i veckan rider ni era hästar?

Sv: Hur många grr i veckan rider ni era hästar?

För min femåring (snart sexåring) gäller 4-5 dagar i veckan med siktet inställt på träninsdoser enligt varannandagsprincipen, träning, vila (tex skrittpromenad), "flåsträning", vila, hoppträning, skritt-tur, osv.

Rider nästan varje dag (ca en vilodag i veckan), och då varierar jag med uteritt, ridning i ridhus, ridning på volt, annat. Fungerar bra då han har snösulor + fyrbroddat runtom!

Mvh Huntress :)

Jag rider inte någon dag i veckan. Det får mina medryttare göra. Sammanlagt kanske han blir riden 2 ggr/veckan. Sen ca 4ggr/veckan tömkör jag, för han ska bygga upp mer muskler. Han får 1 vilodag i veckan. Men om några veckor kommer jag oxå börja rida :banana:

finns inte snö här än/mer så jag rider pållen 3 dagar i veckan och syrran rider honom 3 dagar.
När det kommer snö kommer vi bara skritträna honom ev lite trav om det inte är stenfruset så det blir som en lätt vintervila.
Vill helst att han är igång 5-6 dagar i veckan för annars blir han rätt stel nu när det börjar bli kallt och dels för han blir som en bomb.

hejsan.. jag försöker hålla en mall på fem gånger i veckan, fungerar jättebra på vår/sommar när vädret är på topp men nu när underlaget rent ut sagt suger och det blåser och ruskar mest hela tiden händer det att det blir fyra. min pojke har sin lugna period på vintern i stället för på sommaren.

nästan varje dag, hon vilar någon dag ibland. Men jag rider inte hårt just nu, har inga snösulor heller... + att hon vrickade sig för en dryg vecka sedan, så hon har bara blitiv skrittad senaste dagarna. men nästa vecka ska hon skos om. Så då blir de rida av :D

tänkte bara säga att om du vill slippa snöstyltorna när du rider så tipsar jag dig om att köpa pads lr vad de heter.. lr att innan en ridtur smörja in under hoven med såpa lr matolja! :) fick det tipset av min hovslagare idag:D ska genast ut och prova! ;) :bump:

Försöker röra min blivande 22-åring 6 dagar i v. Han stelnar lätt till om han får stå mer. Men med ridning/löshoppning/arbete för hand så är han i toppskick. Han motioneras som vilken yngre häst som helst.

Jag rider 3-4 dagar o medisen rider 3 dagar. En av mina dagar brukar jag bara skritta ut... Oftast rider jag ut i skogen, men har inga sulor heller, så det blir lite halk då och då.... ;)

Rider/motionerar båda i snitt 5 dgr/vecka.

Vbl på 11 år och fjording på 22 år.

jag rider min häst så gott som varje dag. fast visst får han vilodagar ibland också såklart!! ;) dels tycker jag om och rida, han gillar att komma ut och han får bättre kondis.

Jag rider ca 3-4 dagar i veckan, medryttaren 2. Han vilar en dag och tömkörs en. Nu har det tyvärr blivit lite si och så med ridningen pga av jobb och underlag.. :crazy:

I stort sett varje dag. Det är bara om de gått exta hårt dagen innan eller tävlat flera dagar i rad som de vilar.

Liknande trådar

Ridning Jag vet inte om detta är en jättedum fråga för er som är lite mer rutinerade – men galopperar ni ute även under vintern? Jag har nyligen...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 317
Senast: Sar
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
11 968
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 769
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar