Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nora skrev:hehe...nu ska vi banne mej remma fast han! hehe...nej det låter lite brutalt men man behöver det väl inte heller så många gånger...Fast jag vet ju inte heller när han ska till och fjanta sig! Kan nog hitta nån travmänniska...hmmm...en vanlig rem sa du eller? Kör med rockard, en shettis.
störd_nörd skrev:För att citera (eller hur de stavas) den tyska tanten : (med stark tysk brytning) en häst som går FRAMÅT kan inte stegra sig. Hon är övertygad om det
Zandrah skrev:Ja resgjord har jag erfarenhet av att den irriterar mer än gör nytta....
Men halsförlängare?? MEnar du "snodd"? För det kan man ju inte ha när man kör...menar du springrem?
Ökar en sån riskerna för att en häst slår tror du? kanske ska testa det på min dam, som reser sig när hon tvingas stå still ibland
Nora skrev:Det stämmer bra...men en häst kan ju tyvärr stanna ganska lätt och stegra därifrån!
Tassetass skrev:Men om hästen stannar är det lätt att parera genom att snabbt leda in hästen på en volt. Hästen kan inte stegra men det är inte heller en bestraffning som hästen på något sätt far illa av.
Dock är det ju med stegringar som med allt annat; man måste hitta orsaken till det. Orsaken kan vara allt från smärta till att det är KUL att stegra, och oavsett vilket måste man lösa problemet så att både häst och ryttare mår bra.
Nora skrev:Det stämmer bra...men en häst kan ju tyvärr stanna ganska lätt och stegra därifrån!
Ja kanske det. Men vet inte om jag skulle prova det. Är lite rädd att skalet hamnar i ögon eller dyl. Tror inte det i och för sig, men..störd_nörd skrev:till barajag... Ja de hjälper fkt,man kan även ha ägg bara det rinner för de tro det att de blöder och slutar..i de flesta fall..
störd_nörd skrev:Nejnej, en häst som går framåt stegrar inte. Alltså rider man framåt kan den ju inte gärna börja gå på två ben för då¨klara de inte att hålla balansen.
Nora skrev:var det inte det jag höll med om?
Det jag menar, då jag tänker på hästen jag kör som ibland stegrar, är att han stannar ju och jag driver fram han hela tiden men då han inte anser att "man kan gå där" ställer han sig. Så ju mer jag driver fram desto lättare ställer han sig! Det kan vara om man går förbi något läskigt, en trång passage eller liknande. Men går hästen väl fram så kan den inte ställa sig, där är vi väl överens va?