Sv: Nu skiter jag i säkerheten!
Ja du, ska jag välja ett sätt att göra rent honom som han gillar, så återstår bara slang och vatten. :smirk:
Han avskyr inte beröring så länge man "gräver och kliar", men om jag har hård borste, mjuk borste, handduk, gummiskrapa, svamp när jag schamponerar är lika illa i hans ögon.
Jag vet att Ttouch inte är våld, men eftersom min häst inte tycker om när ngt "dras" på honom, eller inverkar på vissa ställen, så skulle man helt enkelt för att "utöva" (eller vad man kallar det) Ttouch få "tvinga" honom. "Tvinga" = han kommer att stå still för att han vet att han inte får gå därifrån, men han kommer inte att gilla det.
Så du tycker alltså jag ska helt sluta borsta honom? Hur ska det gå till? Speciellt som han är den grisigaste häst jag ngnsin sett, finns det lera i hagen, så är hela han insmord. Jag har täcke tidig vår, sen höst och vinter, men han kan ju ändå skita ner de delarna som sticker ut.
Han gillar inte massage heller. Bara när den som masserar kommer till den delen att de större musklerna "knådas" med full kraft.
Men ändå så börjar han gäspa när han blivit masserad en stund, så det som ska frigöras verkar frigöras. Men han surar fortfarande.
Så tyvärr får jag nog fortsätta utöva våld i och med rykten på min häst, för jag anser jag inte kan spola honom varje dag året runt, för det anser jag inte är sunt. Djurplågeri eller inte...
Fö så är jag inte ett dugg förvånad att det bara är du och LIA som börjar svänga sig med uttrycket "djurplågeri" i denna tråden. Jag var faktiskt förvånad att det inte kom tidigare! :smirk:
Ni två har ju aldrig några problem med era hästar, så de som har några skador och/eller problem, de har ju automatiskt gjort fel. Eller?