Spånpellets

bettysmatte

Trådstartare
Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu vid den mer fuktiga årstiden skulle det gå bra att slänga in dem hela och att de hyfsat snabbt skulle falla isär. Men icke. Jag har några pellets som har legat i boxen sedan i förrgår, och de är fortfarande hårda. Är det vanligt att det är så :confused: ? Eller är Vida spånpellets extra hårda?

Om man har en extremt blöt och grisig häst kan det vara en taktik att lägga in en del torrt men annars nej, de faller inte sönder av sig själva utan behöver blötas

Jag använder bara oblötta spånpellets till ligghallens bädd, när jag tycker att den behöver torka upp lite pga att det regnat på tvären eller så.

Till boxarna blöter jag alltid. Men råkar man blöta för mycket kan man blanda i torra, så balanserar det ut sig :).

De behöver blötas men jag brukar lägga några torra ungefär där jag vet att ponnyn oftast kissar. Det gör att spånet varar lite längre.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår kväll satt jag med hunden och väntade på bussen när ett gäng ungdomar kom gående och stannade vid busshållplatsen. Stannade och...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: MiaMia
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 262
Senast: Lillebjörn
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar