Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Y
Träning När jag köpte min hingst var han inte alls hanterad (5 månader gammal) men han lärde sig snabbt att bli borstad, går i grimma och...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: 95johsv
·
N
Träning Får hem en ponny i början av januari. just nu är hon ur kondition och har massa vinterpäls då hon går ute mycket och bor i ett kallt...
Svar
9
· Visningar
985
Senast: *Natta*
·
M
Träning Kan en häst lära sig för mkt, och bli förvirrad, trött, ledsen, apatisk eller ngt? Te.x. om man rider både western, hoppning dressyr...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: kicki71
·
W
Träning Om man är en duktig ryttare borde man väl inte behöva såga hästen till att "gå på tygeln"? Vet många som sågar för att få hästen i form...
Svar
13
· Visningar
956
Träning hejsan! :bump: jag undrar vad ni tycker om att transportera en 4årig unghäst(islandshäst) ca 36mil-ner och 36mil-hem med ca 3veckors...
Svar
3
· Visningar
1 267
Senast: elding
·
T
Träning Funderar på att ta av skorna på min tjej.Vill veta vad ni som har erfarenhet av det tycker. Mycket tacksam för svar.
Svar
8
· Visningar
945
Senast: Qyenn97
·
Träning Min kära älskling är en väldigt speciell häst. Han har nog det största hjärtat i universum(men så e han ju oxå connemara!) :) *var...
Svar
9
· Visningar
885
Senast: Juzzzen
·
S
Träning Vad gör man när hästen bara backar och backar och backar och...?? Min häst gör det när han blir rädd och inte ser vad det är. Han blåser...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 350
Senast: xbella
·
Träning Nu har det som jag för 1,5 till 2 år sedan misstänkte skulle bli ett problem blivit just ett problem. Redan första vintern jag hade...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
5 422
Senast: asmodeus
·
M
Träning Jag har ett 12-årigt sto med ganska mycket humör och nerv i (hälften fullblod). Hon är en tuff individ som ibland kan göra lite...
Svar
14
· Visningar
1 218
·
M
Träning Är det farligt att slänga in julgranen i hagen till hästarna att mumsa på?
Svar
14
· Visningar
2 750
Senast: mysko
·
Träning Läs Gärna, dock långt: För 6 ½ år sedan var jag med om en svår ridolycka. Det har satt sina spår, och värre blir det ju äldre jag...
Svar
7
· Visningar
1 073
Träning Hur många gånger i veckan rids din häst? Hur många gånger av dem rider ni ut och hur många gånger i paddock/ridhus? Används hästen för...
Svar
13
· Visningar
1 017
Senast: kicki71
·
N
Träning någon som har något bra förslag på hur man bäst vänjer en häst vid trafik?? hon är inte rädd alltså, bara ovan vid trafik
Svar
11
· Visningar
926
Senast: M-Meduza
·
P
Träning Skulle vilja ha lite tips på hur jag ska hjälpa min kallblodstravare att bygga muskler så han orkar bära sig ordentligt. Jag har just...
Svar
9
· Visningar
1 440
Senast: busiga_tess
·
Träning Kele är ju unghäst (1½) och har gått utan täcke och klarat det fint. Nu ska hon ju däremot ha täcke (värme) pga muskelproblemen och...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: chrysler
·
K
Träning hoho :) Ställer ni av era hästar över vintern, då riktar jag mig faktiskt inte till er lyxmänniskor som har ridhus ;) ..utan oss som...
2
Svar
37
· Visningar
2 206
N
Träning Vill gärna ge pållan grenar att tugga på när hon står inne så att hon håller sej lite sysselsatt. Någon som vet något bra sätt man kan...
Svar
2
· Visningar
747
·
F
Träning Köpte min häst för 4 måader innan jag köpte henne så varge gång hon åkte tansport har hon flyttat till nya ställen :crazy: När jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 206
Senast: Trissa
·
C
Träning Kan man lära en häst att stå själv i stallet??? Min hästs gamla ägare kunde ha han i stallet själv för när jag var nere och tittade på...
2
Svar
20
· Visningar
2 099
Senast: Pieces
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar