T
Tinkerbellan
Sv: Lätt i framdelen
För att det är då man kan få 500 kg häst i huvudet.
För att det är då man kan få 500 kg häst i huvudet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Little_Cowgirl skrev:Allt kan bli farligt om man inte har disciplin på sin häst och ett klargjort ledarskap. Det var det som var budskapet. Har man det kan man oftast slippa att hästen stegrar sej, bockar, springer över en eller sätter sin fot på en. O jag vill helst slippa sånt även om man kan göra roliga övningar av det.
Sen undrar jag lite... Det är ju naturligt för hästen att stegra osv... Under de 20 år jag pysslat med hästar har jag en (1) gång sett en häst stegra sej!!! Både kring folk o med sina hästkompisar. O då kan jag tillägga att det var i ren protest.
O om det nu är för att hästen vill leka med sin lilla människa på 50 kg, varför ser man då inte en stor häst stegra sej mot en shettis i hagen för att leka med den lille??
Tinkerbellan skrev:För att det är då man kan få 500 kg häst i huvudet.
Little_Cowgirl skrev:Åter till mitt sätt att se på det: Jag vill inte att min häst tar ut sina glädjeryck med mej i närheten. Varken med att stegra sej eller sticka iväg med mej.
Säjer jag att det är ok så kan han få springa hur fort han vill men det ska vara på mina villkor...
Little_Cowgirl skrev:Då är man inte ranghögst.
asmodeus skrev:Har vissa glömt bort att Shaggy själv skrev in och bad om råd för att hon tyckte att hon hamnat i en otrevlig situation ?
Så TasseTass, tycker du istället att Shaggy ska uppmuntra sin häst att resa sig mot henne, kanske även uppmuntra problemet hon hade med henne när hon longerade, dvs att hästen "delar" volten alltså springer inåt och tränger ut Shaggy ? Ser du också det som en lekfullt betende ?
Little_Cowgirl skrev:Hästen tacklar dej inte oavsiktligt o drar inte till dej med huvet oavsiktligt heller om den har så pass respekt för dej. Tro mej, de har järnkoll på sina kroppsdelar.
Tinkerbellan skrev:Visst kan hästen göra misstag, om den blir skrämd t.ex. Men det är ju inte det diskussionen gäller. Det är ju en tjej som har problem med en farlig häst! Undrar om du inte skulle ha en pudel i stället som du kan göra tricks med.