Hästen har ingen respekt för bommar

Rockyroad

Trådstartare
Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men jag märker att han är väldigt nonchalant mot bommarna och det känns som att en vacker dag kommersen gå omkull. Han kan ramla över hinderna med frambenen (vi pratar låga hinder nu,cirka 50cm) men känns helt obrydd om det. Hur kan jag få honom att bry sig mer om bommarna och bli mer hinderklok, är det bara att försätta öva? Finns det några övningar jag borde prova på?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 087
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
373
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
532
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Kan man bli obrydd/orädd att hoppa om man tidigare funnit visst obehag/rädsla? Alltså kan man träna så pass mycket, hoppa så pass mycket...
Svar
13
· Visningar
1 945
Senast: Emsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama