Lastproblem...!!

Sv: Lastproblem...!!

Varför kan du inte ge dig? Ingen av oss har varit med vid lastningarna och har inte sett vad som hände.

Jag vet själv hur frustrerande det är med en sjuk häst som lackar ur på transporten...Man behöver liksom lite uppmuntrande inlägg då, inte någon som skriver ned hela ens existens som hästmänniska.

Tack Tea:bow:

Skulle aldrig aldrig slå en häst med en kvat.

Dom sista gångerna har bara kvasten funnits där utan att behöva nudda

Har du inte mer att säga om detta? insätt att du har fel kanske?

Jag har inte fel!
Men bara en sund syn på hästhållning!

(o när du bara har haft hästen knappt 4 mån, är det ju inte lustigt att den knappt litar på dig, när den bara har fått råka ut för tråkigheter, eller hur! :smirk: )

Jo! Det är det väl?
Genom att lasta på rätt sätt?!
Och att få hästen att lita på dig! :)

Jag har gjort rätt enligt en KUNIG person.
Hon som gjort vidiona: problem hästen(tror dom heter så) finns att köpa på hööks.

Och hon menade att ni skulle mana på hästen med en kvast när den inte vill gå in i transporten?!

Peta eller bara hålla den bakom henne var okej sa hon!

Hon skulle kalla sig expert?
Eller vad kallar hon sig?!

Varför framgår inte all information i ditt första inlägg?
Det är ju som gjort att du ska bli idiot förklarad!
Skriv all info i första inlägget så slipper det bli en massa smutskastning!

Men ge dig! Du behöver ju en hel dag för att lasta din häst, snacka om att kasta sten i glashus!!

Jag ringde henne IGÅR!
Lite svårt att skriva ner det i det första då :smirk:

Hon är duktig hon sa ochså att det är bättre än att göra så en som måga gör fel med stå en hel dag o lasta det stressar bara häste :crazy:

Köp hennes filmer så förstår du kanske nått!

Trissa skrev:
Men ge dig! Du behöver ju en hel dag för att lasta din häst, snacka om att kasta sten i glashus!!

Inte nu längre, nu går han in på en ½ timme kanske.
Men grejjen är den att han är extremt rädd för transporten å åker ogärna.
Du får gärna komma å försöka lasta honom om du vill, men jag kan garantera att du inte kommer att lyckas!

Hur gör du för att få in din/dina hästar på 5 sekuner i transporten? :smirk:

Fladde skrev:
Jag ringde henne IGÅR!
Lite svårt att skriva ner det i det första då :smirk:

Hon är duktig hon sa ochså att det är bättre än att göra så en som måga gör fel med stå en hel dag o lasta det stressar bara häste :crazy:

Köp hennes filmer så förstår du kanske nått!

Bara för att jag lastar min häst betyder inte att jag gör på fel sätt, genom att "hota", och "gå på" med kvastar!!
Det handlar om att vänta ut hästen, tills hästen känner sig trygg i att gå upp på lemmen och sedan självmant gå in i transporten!
Han har äntligen, efter många års träning börjat gå å lasta smidigare å smidigare! :bow:
Han har nämligen råkat ut för en hel del i sin lastning å därmed mycket svårlastad. Men efter mycket träning, så har han börjat förstå att transporten inte är så farlig. :)

Okej men kallar du det att hota när man bara håller en kvast bakom? :confused:

Sen om hästen testar en vad gör man då?

Föresten min förra ponny när jag fick den så gick den in och så utan problem men när jag haft den ca 2 veckor efter en träning vägra den gå in och vi höll på i ca 3 timmar sen kom tränaren o tog hästen ocg gick hårt på sen dess har han gått in och nu i v slutet gnäggar han så fort han hörde släpet och jag släppte honom i stallet han sprang på själv

Ja, det gör jag.
En häst uppfattar inte saker å ting lika dant som oss människor.

Om hästen inte testar så litar den inte på dig!
Och där lär inte lita mera på dig om du tar till div. hjälpmedel när du lastar! :smirk:

Nä å man ska låta hästen resa sig och dummma sig då :confused:

Cronis skrev:
Om hästen inte testar så litar den inte på dig!

Alltså litar inte din häst på dig... Vem är du då att sitta och hacka på andra när de ber om råd? Du är snabb på att kasta första stenen, må jag säga.

Och ja, de hästar jag lastar går in på 5 sekunder. Jag kör ofta själv, och måste då också kunna lasta hästen själv. Det uppnår jag med träning, och hjälpmedel om det behövs, sen må de hjälpmedlen vara linor, kvastar, havre eller vad som fungerar.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 265
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
5 117
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 902
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 367
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Ännu en kvinna
  • Matlagning med en hand?