Själv i stallet

Sv: Själv i stallet

Cornet skrev:
Kan man lära en häst att stå själv i stallet??? Min hästs gamla ägare kunde ha han i stallet själv för när jag var nere och tittade på honom stod han själv, och han verkade inte bry sig så mycket. Men nu när jag har han själv i stallet så bara gnäggar han efter dom andra hästarna och går runt, runt i boxen. Han får inte panik direkt men jag vill ändå att han kan kunna stå själv för det är ju en fördel om t. ex. hovslagaren ska komma. Men hur gör jag??? Går det att lära han att stå själv???
/Elin

Visst går det :) Det kan vara så att om Du inte haft din häst så länge så är han för det första ny på stället: därav lite tittig och orolig av sig plus att han inte känner dig till 100% - och därför är lite orolig att bli lämnad själv . Han klarar ju av det, det är ju tydligt visat från den gamla ägaren . Jag tror nog bara att det är att öva, vänj honon korta stunder i taget och var med honom så han förstår att Du är allt lika mycket till o lita på som förra ägaren :idea:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka