Föl/Åringar

Sv: Föl/Åringar

Jag har en född -03 och en -04. Sto respektive hingst.
De äter hö (fritt), havre (1/4 kg) och suregrow (1 dl). Nästan ingen havre alls med andra ord, vi har ett kanonhö i år med höga värden så mer än så vågar jag inte ge dem.

De går mest i hagen, båda är vana vid hovslagare, att stå uppbundna, åka transport och gå på promenader. Stoet är dessutom van vid bett och sele.

Stoet ska behållas för att föra sin mors gener vidare, förhoppningsvis ska hon få diplom som treåring (det är vad vi hoppas på i alla fall) och gå treårstestet. Kommer antagligen att betäckas som treåring.

Hingsten ska behållas och visas på premiering om han utvecklas åt rätt håll. Han är väldigt välutvecklad nu så kanske kan vi visa han redan som tvååring.

Annars ska de uppfostras som alla andra hästar och tränas löshoppning samt köras in lite längre fram.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
484
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 448
Senast: Marita73
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 256
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama