klaus ferdinand hempfling

Sv: klaus ferdinand hempfling

Det var det som hände mig. Trodde att det berodde på att jag bodde lite för långt bort, men det kanske det inte var...

Synd att det är så!

jaa, det var ta mig tusan en bra idée :). jag har hittat en från tyskland, som jag tror är bäst: http://www.crosscountryreitsport.de/shop/index.html
men jag vet inte. kanske någon som vet någon annan?
fast nu börjar jag bli lite sugen på en portugesa...
men vi kan ju se om det finns flera som vill beställa. kolla in länken och säg vad du tycker!

oj, det låter ju skitintressant! du måste visa bilder!!

Ja, tyckte sidan var bra, dock är jag URUSEL på tyska så jag fattar inte ens hälften av vad där står :o
Men hur är priserna jämfört med andra, tyckte inte att det verkade såå hemskt dyrt..? Och hur mycket tillkommer sedan i fraktkostnader?

Jag läste nyligen "Hästarnas budskap" och jag älskade den för den sätter ord på allt som jag tänkt men inte kunnat förklara... :bump:
Gav den till min mamma och sa "läs den om du vill förstå mig!"

Jag är, trots mina 15 år, en väldigt spirituell person... :crazy:

kollade lite på de där hemsidorna,och jag vill lugnt ha en vaquera! de ser bra ut..! ;) den där portuguesa-sadeln ser iof också fin ut,men den ser lite stel ut på nåt sätt... men ja har nog fel,den e säkert bra!

*lånar knapp*

Vet ni om det finns nån i sverige som har gått "i lära" hos honom eller nåt liknande??

Jag tycker också han har mycket vettigt att komma med men man skulle ju vilja ha nån kunnig med som kan hjälpa till ju!

szanna skrev:
oj, det låter ju skitintressant! du måste visa bilder!!

Jag har massa bilder men är hemma över jul och har inget program på den här datorn att ladda upp dem med :(
Men så snart jag fixat kommer det ne tråd på gnägg ;)

gött, pm:a mig om det! så kan vi fortsätta våra idée-bollningar!

hm, ja det har du nog rätt i.
fast de är ju så fina! skulle viljka ha en svart och grön, eller svart och marinfärgad!

ja, det skulle ha varit skitbra! skulle själv vilja åka dit!

Jag är också nyfiken på om någon i sverige som har varit lärling eller liknande för Klaus!

Vet någon om hur det går för hans hemsida? Den har ju varit borta 1½ år snart...

Jag skulle tro att översättaren är den som kan Klaus lära allra bäst här i Sverige. Hon är en fantastiskt duktig hästkvinna med många års erfarenhet. Tror dock inte hon tar emot elever.

Immer

*knapplåning*

Tänkte att om de blir nånsorts hempflingträningar vill ja va med!! har inte häst nu o e så himla avundsjuk på alla.. :cry: men man kan lära sig av o bara va me o titta på andra o så så snälla maila isåfall(har PMat lite för o inte göra reklam) gott nytt år!!

Veronika skrev:
Håller på att läsa "Dansa med hästar". Skitbra bok MEN jag reflekterade över stoet på sidan 92 som nyss är tagen från bergen men det ser ju ut som hon har klippt man o svans samt att han faktiskt använder sporrar när han rider eller det är kanske bara för "prydnad"?? Någon annan som reflekterat över det?
Någon som har gjort några övningar med sin häst, jag tänkte prova med mina o se hur det funkar :)

jag har läst hela boken, och har också tänkt mycket på att han använder sporrar ?? :confused:
Det är något i det :p hehe

Jag skulle aldrig tänka mig använda det!

szanna skrev:
funderar grymt mycket på att köpa en sån sadel som han har! eller ja funderar och funderar, jag ska ha!!! :)

391547_61794.jpg

Finns i:
Norrbottens län, Luleå Kategori:
Tillbehör säljes

Information om annonsen:
*Äldre brun stubbensadel i fint skick och m tillbh, bl a rumpvärmare i äkta fårskinn!
*Svart Spansk Vaquerosadel m tillbh, (spansk cowboysadel) otroligt skön att rida i men passar inte min häst riktigt så den är bara anv några få gånger.
*Svart allround sadel av tyskt märke, end 500kr.

Pris: Ej angett

Kontakta annonsören
Namn: Jennie Forsberg
Telefon: 0920 232351

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: iliedtoday
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 834
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar