klaus ferdinand hempfling

Sv: klaus ferdinand hempfling

Rasmuss skrev:
Manen och svansen var antagligen klippt för att taglet var så hoptrasslat.

Det är inte ANLEDNINGEN till varför den är klippt som jag reflekterade över utan att hästen nyss är tagen från bergen (för nån dag sen om jag inte minns fel enl.boken) o att man börjat med att klippa den som ändå är en grej som kräver att man är nära hästen..

Har tränat leda/stopp övningen med min ena häst i helgen och hon trodde oxå att det var dags för longering :D förstod dock efter en stund på lite mer avgränsat område att det var annat på gång o blev lite förvånad att jag skulle gå så långt framför henne o det tog en liten stund innan hon "accepterade" det men då gick det jättebra! Hoppas det går lika bra med den andra pållen :smirk:

haha, gött! då säger vi det!?
var har du hästen?

haha, oh. jag SKA köpa, enda probemet är pengarna...
det är väl en vaquerosadel du menar?

hm, har också tänkt på det... hon kanske har kliat av manen? eller jaa, något sådant?

Veronika skrev:
Håller på att läsa "Dansa med hästar". Skitbra bok MEN jag reflekterade över stoet på sidan 92 som nyss är tagen från bergen men det ser ju ut som hon har klippt man o svans samt att han faktiskt använder sporrar när han rider eller det är kanske bara för "prydnad"?? Någon annan som reflekterat över det?
Någon som har gjort några övningar med sin häst, jag tänkte prova med mina o se hur det funkar :)

I Spanien är det tyvärr mycket vanligt att man snaggar stona. :(

Immer

jaa,trro det är en sån sadel.. vet inte riktigt vad den heter..(har inte riktigt koll.. :angel: )

haha, okej!
men den verkar vara jättebra! men du menar den sadeln som han har väl?

ja,en sån som han har! man får tydligen en väldigt bra sits av den också..! passar mig..! ;)

Vanquera sadeln kan man köpa på Rörmossens Araber. Sök efter det så hittar du. (Ganska krånglig URL) De har även sadelutprovare. Vet dock inte hur de är eftersom de (tyvärr) aldrig kom till mig...

Nu gör ju folk som dom vill, men jag skulle inte FÖRSÖKA köpa nåt därifrån. slösade bort 4 månader på dom, och inte fick jag nån sadel inte. Tillslut slutade människan svara i telefonen öht..

ah, inte så långt från skåne! gut!
vad är det för häst du har köpt?

haha, samma här!
sitsen kan ju aldrig bli för bra, om vi säger så!!

hade tänkt köpa en från spanien eller portugal!
känns bäst så, eller kanske från tyskland!

szanna skrev:
hade tänkt köpa en från spanien eller portugal!
känns bäst så, eller kanske från tyskland!
Känner du till någon bra tillverkare/leverantör där då?? Kanske kan man sam-beställa? om det finns flera som är intresserade :idea: brukar ju bli billigare då ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: iliedtoday
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 834
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar