Jag blir GALEN!!NU har dom rymt igen!

Oja...

Första hagen Patsy gick i här i Sthlm hade ståltråd (typ) och ett rejält aggregat och hon fick en riktig j*vla smäll första gången, nu håller hon sig innanför alla staket, tom om de ligger på marken och alla andra hästar har dragit (hände i somras ex).

Men det beror nog iofs inte på respekten på elen utan respekten för tråden för när hon är uttråkad så drar hon i elbanden... :crazy: :cool:

Sv: Jag blir GALEN!!NU har dom rymt igen!

Min tar paj alla hagpinnar å sen är det fritt fram men han har så många metoder :smirk:

vad har du för slags hagpinnar? plast? testa med ordentliga "stubbar"? :p :banana:

Blöt ner honom och putta in honom i staketet så han känner att det gör ont!
Grymt men det funkar!
hoppning kan du nog bara få slut på ett sätt som jag kan se de och de är att bygga högre. Tyvärr!
Har sett hästar som dom behövt ha 3 meters staket till...
Sen kan du försöka ha många trådar så staketet ser mer "skräckinjagande ut".

låter lite extremt med blöt häst och el men det funkar säkert :devil: :crazy:

Jag hade inte hag pinnar innan han sprängde staketet så det inte gick att sätta fast isolatorer mer nu när de är vinter :smirk:

hur menar du? att du inte hade pinnar innan? :confused: :crazy: det kanske är jag som är dum men nu fattade jag inte vad du menade? :p

Varför inte raka den hästen som spränger staketet på bogen? Islänningar är väl som shettisar, har så mycket päls att dom kan undvara lite för att man ska få dom till att få rejäla stötar.

Jenny

Jag har haft isolatorer i träden men eftersom han är så bra på att spränga hagen så allt ryker så går det inte att sätat fast isolatorer nu när det är kallt, då det är stenhårt i träden.Så min far har tagit stockar, borrat hål i å satt ner stängsel pinnar i hålen(går ju inte att sätat dem i marken heller nu på vinterna då allt är stenhårt) :crazy:

okej, det viktigaste är nog ordentligt med ström. har dom mkt päls så kanske det är det som gör att de inte bryr sig om strömmen?

ta en ordentlig "borrmaskin" och borra i träden bara, då spelar det ingen roll hur hårda det är, det lovar jag dig :p

Jo men nu blir det nog inget problem med det , ska försöka hitta lösdrift åt dem så länge då jag ska flytta till våren å inte kommer överens med min far som äger stallet.

Är oxå j-t trött på lösa hästar har en nordsvensk som röjer fri väg för de andra. Har provat med allt, just nu har jag gett upp..Fördelen är att dom inte går iväg.Alla står på gårdsplan när man kommer hem. Man får bara stänga till stallet annars är det tvär slut på mat. Dom är roliga dom där fyrbenta monstrerna... :devil:

Trist när de verkligen tappar respekt för allt, man är ju ganska maktlös :crazy:

en shettis (inte min) brukar också rymma.... rekomenderar trästacket! :banana:

Trästaket är ju svårare att springa igenom iaf.

Låter som han tycker att din tant är ett trist sällskap. Kan du inte göra som någon annan föreslog dvs skaffa mer sällskap, typ låna in en annan unghäst så de kan busa sig trötta?

Jag har en shettis utlånad på foder men det är tyvärr pga att min ekonomi som arbetslös utan a eller alfa kassa som sätter stopp för det.Lever på mina föräldrar å kan inte kräva att de ska betala för 3 hästar.

aj då, då funkar det ju inte direkt. Kan ni inte ta in en inackordering då? Jag vet ju förstås inte var du bor, det kan vara svårt att få det att funka. Hoppas det löser sig på något sätt med rymmarkungen iallafall!

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 949
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 249
Kropp & Själ Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och...
2
Svar
21
· Visningar
3 118
Senast: Martenix
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka