Sv: Sätta igång sprallig häst..
Och vi tog ex på skadad häst eftersom du tyckte det var så hemskt att ge dem lugnande...
Nu vet ju inte jag hur du ger lugnande, men när man säger att man "pleggar" så brukar man mena att man ger hästen LITE lugnande, inte att hästen är totalt drogad och vinglar omkring...
På vilka andra sätt kan och bör man skritta dessa hästar?
Vi har väl hela tiden talat om hästar som ska sättas igång efter vila?FTW skrev:Men jisses då!
Vi har väl för böveln inte överhuvudtaget pratat om skadade hästar med boxvila, eller hästar som ska få veterinärbehandling!
Jämför icke äpplen och päron!
Sedan fattar ju inte en lekman som jag varför man inte kan skritta en 2-års hingst utan vagn efter, men jag är som sagt ingen travmänniska, så jag kan vara enfaldig när jag tror att man kan skritta på annat sätt.
Är det nu inte så att lugnande medel är en belstning på kroppen?
Jag tycker - och kommer att fortsätta tycka ett tag till - att man inte ska droga en häst bara för att den är pigg!
Och vi tog ex på skadad häst eftersom du tyckte det var så hemskt att ge dem lugnande...
Nu vet ju inte jag hur du ger lugnande, men när man säger att man "pleggar" så brukar man mena att man ger hästen LITE lugnande, inte att hästen är totalt drogad och vinglar omkring...
På vilka andra sätt kan och bör man skritta dessa hästar?