Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur gör ni när ni börjar tömköra unghästar? Hur gamla är de? Hur många medhjälpare är ni, och var befinner sig de? Vad har ni på hästen...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: Ramona
·
Träning Jag håller på att planera lite. Går det att ha en 2 åring med ett föl ca 4 mån. Jag lämnar bort hingsten på sommarbete. Då han...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Rotterö
·
Träning Vi hade en liten diskussion idag om bettlös ridning och då började jag att fundera på varför folk väljer att rida bettlöst och på vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 435
Träning Alltså, jag kan inte fatta vad det är med min häst! hon brukar vara så lugn och fredlig, i perioder kan hon till och med äta ur samma...
Svar
3
· Visningar
784
D
Träning Någon som hört talas om detta förrut? Att man kan ha en kanin/ ett marsvin i boxen tillsammans med hästen?
2
Svar
22
· Visningar
2 158
Senast: shady
·
B
Träning Min häst är tokig på att gräva hål i marken. Det är lite farligt nu när det är mörkt på kvällen när man ska hämta in han. Som det är så...
Svar
5
· Visningar
1 254
Senast: Lillaloppan
·
Träning Hej har jobbat med travhästar i flera år o alltid varit intresserad av kommunikation o hantering av hästar. Har nu kommit i kontakt...
2
Svar
24
· Visningar
2 168
Senast: joneya
·
Träning Har ett litet problem med min nyblivna treåring. Han har alltid varit väldigt lätt att hantera, eller rättare sagt han är väl hanterad...
Svar
8
· Visningar
1 270
Senast: Hannely
·
J
Träning Jag har en jätte snäll häst som fungerar i de flesta situationer. Dock har vi ett stort, stort problem. När jag tex. hämtar honom från...
2
Svar
30
· Visningar
3 123
Senast: Mimmi81
·
E
Träning Har ringt och kollat med dem som har stallet vi ev. ska flytta till. Och det verkar jättebra, mycket bättre än nuvarande stallet i...
Svar
5
· Visningar
709
Senast: Egonson
·
S
Träning Har ett sto på snart 3 år som under hela sin uppväxt har varit jättelätt att handskas med och därmed aldrig blivit direkt tillsagd. Det...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: snofflan
·
P
Träning Mitt sto har helt plötsligt blivit helt omöjlig att lasta, jag har haft henne i drygt 6 mån och från början var hon jättefin att lasta...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: fialotta40
·
P
Träning Min häst har en förmåga att få ordentliga skav på haserna.. anledningen är att hon rullar sig i boxene fter hon ätit och därmed skjuter...
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: Chobits
·
B
Träning Jag har en nioårig valack, en amerikansk travare, jag köpte honom när han var sex år och nykastrerad. Jag var just en sån där fjantig...
Svar
16
· Visningar
1 108
Senast: fallon
·
P
Träning Med en åring som helt plötsligt blivit närmast omöjlig att få på grimman? Att ta in och ut i hagen? Går undan en. H*n är absolut inte...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: dexter
·
F
Träning Nu när det inte blev den bästamda hästen så började vi titta runt och fick hem massor av filmer på hopphästar. Vi provred massor men jag...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: Fladde
·
T
Träning kan man galoppera på en islandshäst på hårt underlag, som det är nu typ? det är inte isigt i paddocken.. :confused:
2
Svar
32
· Visningar
3 649
Senast: angelaL
·
B
Träning Hej! Vad bör man tänka på vid ett hästköp? Med vetrinärbesiktning, licens, hästpass, intyg, avtal, försäkring, mm. Och vad ska man...
Svar
7
· Visningar
905
Senast: Saaarah
·
K
Träning Har en häst som inte är så värst rolig att rida ut på.. Eftersom jag bara kan rida på ängar och liknande när jag ska rida ut så blir...
Svar
18
· Visningar
1 180
Senast: Kurant
·
Träning vad menar ni när ni i en hästannons skriver att hästen kräver en van/erfaren ryttare? Vad är en van ryttare för er? Lite nyfiken på vad...
Svar
16
· Visningar
3 361
Senast: Kurant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama