Kanin/marsvin i boxen

Sv: Kanin/marsvin i boxen

Ska tilläggas att med getter har ni alltid en risk om dom har horn - jag har ägt en shettis som fått sitt ena öga utmonterat av en getabock (detta hände innan jag ägde honom).
Getter o hästar trivs annars ypperligt med varandra, bättre än får som är lite klumpigare - ett litet rejs med häst o get ser inte hälften så vådligt ut som ett där en häst rejsar m får (jag fick hjärtsnörp varje gång).

Sv: Kanin/marsvin i boxen

Min kusin hade en kaninbur uppsatt på vägen i boxen där 2 kaniner satt. Ingen risk att de blev trampade men de gav ändå hästen lite sällskap.
I stallet jag rider i nu har vi en box med 2 kaniner i. Skulle aldrig få för mig att släppa in kaninerna till en häst. Vet kattungar som blivit ihjältrampade när de har ramlat ner i en box och inte kommit ut. :cry:

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
792
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
1 257
Senast: Efwa
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 458
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar