Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning ridsportsgymnasiet strömsholm och tagit med sig en egen ponny? Jag ska troligen göra det nästa år och jag har fått tre olika stall jag...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Arsozah
·
Träning Hej! Det verkar som om jag sitter snett när jag rider med sadel..Men jag sitter kvar när jag rider barbacka, då borde jag ju åka av...
Svar
11
· Visningar
1 146
Senast: Degree
·
L
Träning Hej! Jag är rätt nyinflyttad i en by och häromdagen ringde min granne och undrade om jag möjligtvis kunde hjälpa honom att rida in...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Liquid Diamond
·
P
Träning Har ett 11 årigt sto som jag köpte i sommras. Hon har utvecklats massor och är mycket kontakt sökande. Har inga problem överhuvudtaget...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: *PearL*
·
Träning Min shettis som jag köpte i somras har varit rätt grinig av och till. Jag känner att jag själv har hittat en metod som fungerar, när hon...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Maris_
·
Träning Hur pass stor "förståelse" ska man ha för att hästen inte mår 100% när det kommer till dess beteende i förhållande till mig ? Tänker...
Svar
8
· Visningar
806
Senast: Elizette
·
L
Träning hej jag skulle behöva lite hjälp med ett problem som jag har. Min ponny drar gärna upp huvudet och spänner sig i halsen när man tar i...
Svar
9
· Visningar
1 746
Senast: Asa_S
·
F
Träning Hej. Jag har ägt min häst nu i 5 månader och tyvärr var hon skaddad dom 3 första:( När jag har skrittat henne ut och så under tiden...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: Sweet
·
P
Träning Undrar om nån har lite tips om detta. Det är nämligen så att vi sålde ett dräktigt sto där fölet fortfarande tillhör oss och nu är hon 6...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Jarrah
·
M
Träning -------------------------------------------------------------------------------- Hur gör ni för att få hästen att buga?! Jag vill...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: Snobben
·
T
Träning Någon som har ngt tips på vad jag kan göra för att få min häst att stå till när jag sköter honom? Det går bra i 2 minuter, men sen...
2
Svar
24
· Visningar
1 770
Senast: Tove2
·
C
Träning Har nyligen satt igång min häst efter en rejäl hälta. Hon Fick först bara prommenera ut på kortare vänder. sedan så fick jag börja...
2
Svar
25
· Visningar
1 973
Senast: Colombia_Girl
·
C
Träning Min häst går in själv från hagen, jag hinner bara gå några meter innan hon bara drar iväg och jag har inte en chans att hålla henne. Sen...
2
Svar
24
· Visningar
1 716
Senast: sasucatu
·
S
Träning Om du kommer till boxen med sadeln och hästen går undan och ställer sig med rumpan mot dig, betyder inte det att någonting inte är...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 918
Senast: patty
·
Träning Hur många är det som löshoppar sina hästar i sin utomhus paddock? Har inte vågat göra det med min, av rädsla att han ska hoppa ut eller...
2
Svar
20
· Visningar
3 097
Senast: Fager
·
Träning Hej. Jag behöver er hjälp, verkligen. Vill ni lyssna? Jag har ett halvblodssto, 8 år gammal, e. Chapman - Maraton. Hon är väldigt...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 463
Senast: boella
·
S
Träning Vill ha tips på träningsmoment jag kan träna på volten. Har övat gå stanna backa, trava skritta stanna, gå fram o backa i L av bommar...
Svar
6
· Visningar
956
Senast: YeahAaa
·
N
Träning nu är det såhär att min kompis har en travare som inte riktigt har förstått hur stor och farlig han kan vara när han busar i hagen...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: Cilla
·
Träning Jag har nyligen blivit medryttarre på ett halvblod och allt skulle vara frid och fröjd om det inte var så att jag har så dålig balans på...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: IndianaJones
·
T
Träning Har en två och ett halvt år gammalt sto som blev jätte konstig för ca 3 veckor sedan. Började skrika bara man petade på henne och högg...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: anne1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama