Barbacka :D

Sv: Barbacka :D

Aldrig nu för tiden. Hästen jag rider nu förtiden har för omekväm rygg å så är han för stor :P

Förr så vart det väl från 1 gång till månan till 1 gång i veckan :)

Nu har jag ingen häst som går att rida, men det lär bli barbacka när dom är inridna! Förra hästen red jag barbacka från det jag köpte henne till slutet. :cry: Hittade ingen sadel som satt bra helt enkelt.. Red med sadel i våras och höll på att trilla av när hästen rörde sig! Lite pinsamt. :o "Tyvärr" är det nog så att jag ridit barbacka för länge (3 År) så jag måste nog lära om mig med sadel... :crazy:

tycker bäst om att rida barbacka
jag kommer inte så bra överens med sadlar, tycker det kan va obekvämt men jag har aldrig provat en bomlös - kanske skulle va min grej?
kanske lite säkrare...

innan red jag barbacka hela tiden..mkt mysigare..hoppade dressyrade, skenrunderna i skogen hehe..de var barbacka :bump:
de var en het vbl som jag red mer innan..
men nu har jag en fjording..som e bra på att kasta av en barbacka..så de blir kanske en gång varannan vecka/= :rofl:
men jag rider fortfarande vbl ett par ggr i veckan, o då blir de oftast barbacka, när han inte e för het.. för då brukar han lixom springa snabbt som tusan i galoppen..sen när man ska bromsa, lyfter han på frambenen lr ngt..så man studsar en meter upp i luften..vet faktiskt inte vad han gör :confused: ..men ngt som gör att man studsar..
den travarn kan göra ngn lustig trav med,,, som dom säger e tölt lr ngt..o då sitter man skönt(= :love: den travarn e världens underbaraste häst.. omin fjordis då(=

Red barbacka varje dag ett tag då jag inte hade råd att köpa sadel men nu när jag fixat sadel blir det bara någon gång ibland, beror lite på hur ponnyn min är i humöret eftersom min balans inte är den bästa :crazy:

1-2ggr /vecka =) Mys! Och dessutom bra för min balans :P. Tyvärr ingen galopp dessa dagar(kanske på lina) pga hennes explosiva raket-fattningar :P (helikopterhopp i luften :P) :banana: :bump: :banana:

Väldigt ofta :)
speciellt nu när man bara kan ut och "lulla" ;)
och min häst har världens bästa rygg för det oxå :love:

Jag har ridit barbacka på min häst 1 eller 2 gånger, det var inte kul. Innan jag köpte honom hade jag en ponny jag red barbacka på varje dag hela sommaren i princip. Men min nya går det inte på, han är obekväm !

4-5 gånger per år skulle jag tro. Red faktiskt barbacka idag, 15 minuter till paddocken och 10 minuter hem (olika vägar) när jag skulle lösgaloppera damen. Men jag vågar mig inte på nåt annat än att skritta barbacka, hon blir så arg på mig om jag skulle studsa på henne :devil:

Inte alltför ofta.
Fick göra det förut för sadeln var trasig coh det är inte kul.
Hon är så het och sticker lätt så känner mig ännu mindre kontroll-lös.

Men brukar göra det då jag tar det lugnt och skrittar ut abra.
Kanske 1 gång/varannan vecka eller nått.

Fram tills för en månad sen varje dag i 6 månader... Nu när jag ÄNTLIGEN fått tag på en sadel som passar så blir det 2 gånger i veckan kanske. Plus minus en dag... Måste ju behålla balansen :D

Minst en gång i veckan! Jätte bra att göra när man rider dressyr för då känner man verkligen allt jätte tydligt! :)

typ en gång varannan vecka... men då oftast på min ponnys vilodag då vi bara skrittar ut!

Rir ofte barbak, og rir mye dressur barbak. Får mye bedre følelse med hesten og hesten jobber bedre :-)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I vintras drömde stallkompisarna om en långritt tillsammans och nu börjar resan. Med sina hästar ska de rida tre dagar runt nordvästra...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 116
Senast: tuaphua
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama