hästen "tittar på en hela tiden"

Sv: hästen "tittar på en hela tiden"

Haha! Då har jag hela tiden haft rätt i det jag sagt:

Stor, svart, burdus, älskar människor och vill alltid ha något i munnen när han blir glad - han är ingen häst, han är en labrador! :D

/
Susanne

Min häst brukar kolla när jag kratsar framhovarna. Han är jätte intresserad. nosar på en och gärna nosa på egna hoven när jag håller upp den och tittar hela tiden.

Han kollar även på hovslagaren när han skor framhovarna. jätte söt är han iallafall när han gör så där. :love:

hade hand om en häst som gjorde samma sak vid rykt. Gärna när man stod strax bakom bogen. Då brukade hon vrida hela huvudet mot en och titta så där milt och fint som bara djur kan. Så stod hon hela tiden tills man gav henne en kram eller ngt annat tecken på uppskattning. När man kramade henne så stod hon kvar med halsen böjd och liksom runt en precis som om det var hennes sätt att hålla om sin lilla människa.
Detta var en häst som kom till vårt stall som en rädd liten mus och som gömde sig i ena boxhörnet och stod så och skakade när man kom för att säga hej. Efter en tid fick jag en riktig fin kontakt som hon belönade en väl för.
I övrigt var hon otroligt känslig för om man var i harmoni med sig själv när man var i närheten av henne. Kan säga att jag hade en hel del "aha-upplevelser" med henne innan hon var tvungen att åka.
Har man en häst som söker närhet och lite social samvaro så ska man vara tacksam.

Senast ändrad av en moderator:

Vår är också super social..........tittar och vill vara med på alla sätt.

Kommer ofta galloperandes emot mig när han står i hagen osv

Vår är en fullblods arab och dom är ju rätt vakna och sociala men jag tror att det har mycket med vilken kontakt man har samt om man lyckats bli ledare för sin häst..... :)

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 858
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Elo
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 662
Senast: Claraclara
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar