hästen "tittar på en hela tiden"

Sv: hästen "tittar på en hela tiden"

Haha! Då har jag hela tiden haft rätt i det jag sagt:

Stor, svart, burdus, älskar människor och vill alltid ha något i munnen när han blir glad - han är ingen häst, han är en labrador! :D

/
Susanne

Min häst brukar kolla när jag kratsar framhovarna. Han är jätte intresserad. nosar på en och gärna nosa på egna hoven när jag håller upp den och tittar hela tiden.

Han kollar även på hovslagaren när han skor framhovarna. jätte söt är han iallafall när han gör så där. :love:

hade hand om en häst som gjorde samma sak vid rykt. Gärna när man stod strax bakom bogen. Då brukade hon vrida hela huvudet mot en och titta så där milt och fint som bara djur kan. Så stod hon hela tiden tills man gav henne en kram eller ngt annat tecken på uppskattning. När man kramade henne så stod hon kvar med halsen böjd och liksom runt en precis som om det var hennes sätt att hålla om sin lilla människa.
Detta var en häst som kom till vårt stall som en rädd liten mus och som gömde sig i ena boxhörnet och stod så och skakade när man kom för att säga hej. Efter en tid fick jag en riktig fin kontakt som hon belönade en väl för.
I övrigt var hon otroligt känslig för om man var i harmoni med sig själv när man var i närheten av henne. Kan säga att jag hade en hel del "aha-upplevelser" med henne innan hon var tvungen att åka.
Har man en häst som söker närhet och lite social samvaro så ska man vara tacksam.

Senast ändrad av en moderator:

Vår är också super social..........tittar och vill vara med på alla sätt.

Kommer ofta galloperandes emot mig när han står i hagen osv

Vår är en fullblods arab och dom är ju rätt vakna och sociala men jag tror att det har mycket med vilken kontakt man har samt om man lyckats bli ledare för sin häst..... :)

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 737
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 695
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 757
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama